تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
خبر

وبلاگ ها چیست؟

يکشنبه 18 دی 1401

 وبلاگ چیست؟ وبلاگ ترکیبی از «وب» به معنای وب جهانی و «لاگ» به معنای گزارش روزانه است. وبلاگ یک صفحه شخصی یا گروهی است که روزانه یا گهگاه با محتوای جدید به روز می شود که اساساً به معنای آن است. وبلاگ در واقع یک صفحه وب است که معمولاً در قالبی کوتاه و مختصر نوشته می شود و محتوا اغلب به ترتیب انتشار سازماندهی می شود. مانند صفحات یک مجله یا روزنامه. محتوا و اهداف هر وبلاگ بسیار متفاوت است.

وبلاگ ها می توانند شامل محتوای سیاسی و اجتماعی، از پیوندها و نظرات به وب سایت های دیگر، اخبار شرکت ها و شخصی، رویدادهای جاری، مجلات، شعر و ادبیات، عکاسی و موسیقی، نرم افزار و برنامه های رایانه ای و ایده های مختلف در مورد اخبار باشند. حتی مشکلات جعلی قبلا استفاده شده است. به چه کسی وبلاگ نویس می گویند؟ وبلاگ نویس کسی است که یک وبلاگ ایجاد می کند.
 
وبلاگ شخصی چیست؟
مقالات شما تعریف می کنند که وبلاگ چیست و چه محتوایی در آن منتشر می شود. بسیاری از کاربران می پرسند که وبلاگ شخصی چیست و چه تفاوتی بین وبلاگ گروهی و وبلاگ شخصی وجود دارد. در یک وبلاگ شخصی، فرد شروع کننده آنچه را که از تخیل و قلب خود می آید بیان می کند و در وبلاگ خود منتشر می کند. یکی از وبلاگ های شخصی خوب وبلاگ Sanathkate است.
این فرد می تواند افکار و نظرات خود را بیان کند و آنها را با گروهی از افراد دارای علایق مشترک در میان بگذارد. وبلاگ های شخصی می تواند در مورد سرگرمی یا سرگرمی باشد یا حاوی موضوعات علمی یا تحقیقاتی باشد و نمونه هایی از وبلاگ های شخصی محدود نیست. نمونه هایی از وبلاگ های شخصی به زبان فارسی Virgol و Blogfa هستند. با این وبلاگ ها لازم نیست خودتان وبلاگ دیگری راه اندازی کنید، می توانید با عضویت یک پنل جداگانه برای خود تهیه کنید. می توانید نظرات و ایده های خود را در وبلاگ شخصی خود ارسال کنید.
 
تفاوت بین وبلاگ شخصی و وبلاگ گروهی چیست؟
برای توضیح تفاوت بین این دو وبلاگ، ابتدا باید بفهمیم که وبلاگ شخصی چیست. وبلاگ شخصی وب سایتی است که توسط افراد برای بیان افکار و خاطرات خود در وبلاگ خود نوشته می شود. این بدان معناست که وبلاگ های شخصی از افکار و نظرات مردم زاده می شوند. وبلاگ های گروهی برای اهداف جمعی و علایق مشترک ایجاد می شوند. برخی از وبلاگ ها برای سرگرمی و سرگرمی هستند، در حالی که برخی دیگر حاوی مقالات علمی و تحقیقاتی هستند. و همه اینها وبلاگ گروهی محسوب می شوند.
وبلاگ ها ارتباطات گروهی، سازمانی و خانوادگی را تسهیل می کنند. تسهیل ارتباطات گروهی کوچک بسیار ساده تر از ایمیل یا انجمن هاست. یک وبلاگ شخصی در اینترنت شما به اعضای تیم اجازه می دهد پیوندها، فایل ها، نظرات و پیشنهادات را به اشتراک بگذارند. ایجاد یک وبلاگ خانوادگی به اعضای خانواده کمک می کند تا اخبار خانواده را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. وبلاگ ها به مردم کمک می کنند تا مطلع بمانند و انسجام و فرهنگ تیم را ارتقا دهند.
تفاوت وبلاگ و وب سایت
به عنوان مثال، ممکن است فکر کرده باشید که تفاوت بین یک وب سایت و یک وبلاگ چیست، وقتی شخصی افکار و ایده های خود را در یک وبلاگ آنلاین پست می کند یا کار یک گروه را به نمایش می گذارد.
وب سایت ها رسمی تر هستند در حالی که وبلاگ ها شخصی تر هستند.
به روز رسانی وب سایت ها بیشتر از وبلاگ ها طول می کشد.
طراحی وب سایت ها سخت است، وبلاگ ها آسان تر هستند.
وب سایت ها موضوعات خاصی را پوشش می دهند، در حالی که وبلاگ ها همه رویدادهای زندگی، بزرگ و کوچک را پوشش می دهند.
 
محتوای این سایت رسمی است، اما وبلاگ دارای محتوای معمولی است.
وب سایت ها معمولاً به یک طریق (و گاهی اوقات با سایت) ارتباط برقرار می کنند، وبلاگ ها عمدتاً از دو طریق با بازدیدکنندگان (نظرات) ارتباط برقرار می کنند، در حالی که وبلاگ ها عمدتاً به دو روش ارتباط برقرار می کنند.
وب سایت ها به شما امکان می دهند در مورد محدودیت ها و سانسور صحبت کنید، اما وبلاگ ها در این زمینه آزادی بسیار بیشتری دارند.
وب سایت ها بر ثبات و نظم تاکید دارند، در حالی که وبلاگ ها بر پویایی و هرج و مرج تاکید دارند.
وب سایت حسی مدرن دارد و وبلاگ حسی پست مدرن دارد.
 
تفاوت پورتال و وب سایت
پورتال ها دروازه هایی برای ورود به پایگاه های داده هستند. نکته مهم این است که پورتال ها همیشه ما را به وب سایت ها و پورتال های دیگر هدایت می کنند و به خودی خود فقط راهنما هستند. به همین دلیل است که درگاه ها گاهی اوقات صفحات زرد اینترنت نامیده می شوند. وب سایت ها می توانند حاوی اطلاعات زیادی باشند که فقط در این وب سایت قابل دسترسی هستند. وب سایت ها می توانند از توابع پورتال مانند برای یافتن و مدیریت داده ها استفاده کنند، اما نکته مهم این است که این داده ها معمولاً در پایگاه داده آنها وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر به وبلاگ تجهیزات صنعتی مراجعه کنید.
شبکه ها معمولا حاوی محتوا و اطلاعات عمومی هستند. اطلاعات جمع آوری شده از منابع مختلف آنلاین معمولاً بسیار متفاوت است. به همین دلیل، بسیاری از پورتال ها ابزارهایی مانند راهنما برای سازماندهی این اطلاعات دارند.
وبلاگ های محبوب
از جمله خدماتی که اکثر وبلاگ های خوب استفاده می کنند عبارتند از:
بلاگ
وبلاگ نویسی
وبلاگ نویس
وبلاگ اسکی
وبلاگ میهن
برخی از سایت ها به شما اجازه می دهند یک نمایه ایجاد کنید و یک گالری عکس یا وبلاگ باز کنید.


برچسب ها : ,
 
Blogtez