تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
خبر

پارکت لمینت چیست؟

پنجشنبه 7 ارديبهشت 1402

 


لمینت دندان که گاهی به آن روکش نیز می‌گویند، پوشش نازکی است که همرنگ دندان است و برای بهبود زیبایی لبخند و ظاهر کلی فرد طراحی شده است. هنگامی که قطعات کوچک لمینت روی دندان قرار می گیرند، رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان ها را به حالت دلخواه تغییر می دهند. لمینت ها علاوه بر فواید زیبایی، فواید دیگری نیز دارند که از آن جمله می توان به افزایش استحکام و قدرت دندان ها نسبت به مینای دندان و پوشاندن ناهنجاری ها و سایر عیوب دندانی اشاره کرد و پشت دندان ها را تمیز و سالم نشان می دهد.

لمینت ها می توانند از پرسلن (پرسلن) یا کامپوزیت های رزینی ساخته شوند. لمینت های دندانی پرسلن بهتر از کامپوزیت های رزین در برابر لکه ها مقاومت می کنند. برخی از افراد روکش های چینی را ترجیح می دهند، زیرا این روکش ها مقاوم تر در برابر لکه هستند و نور را بیشتر به دندان های طبیعی منعکس می کنند. برای انتخاب بهترین و مناسب ترین ماده روکش دندان باید با دندانپزشک مشورت کنید.



انواع لمینت دندان

روکش های دندانی به دو نوع ونیر کامپوزیت و ونیر سرامیکی تقسیم می شوند. با توجه به انتخاب نوع رنگ و ضخامت کم (معمولاً 0.5 میلی متر) و همچنین عدم نیاز به تراش دندان، این نوع کامپوزیت دندان از محبوبیت بالایی برخوردار است. از دیگر مزایای روکش های ترکیبی می توان به بهبود طرح لبخند و فرم صورت اشاره کرد. همچنین می توانید از خدمات ترمیم دندان استفاده کنید که به راحتی توسط متخصص انجام می شود.

لمینت دندان سرامیکی یا روکش چینی که قیمت آن نسبت به نوع کامپوزیت آن نسبتاً بالاتر است، در اکثر موارد باید تیز و گاهی مدل سازی شود و معمولاً در لابراتوار ساخته می شود، اما از نظر انتخاب تنوع بیشتری دارد، نوع متریال و شفافیت و البته ظاهر زیبای آن که انتخاب اصلی مردم است یکی از پارامترها. این نوع لمینت به دلیل کیفیت و دوام آن برای افراد مناسب است.
 

مواد لمینت دندان

لمینت دندان یک انتخاب عالی برای شرایطی است که دندان طبیعی دارای نقص، شکل یا رنگ است و به طور گسترده برای اصلاح موارد زیر استفاده می شود:

دندان هایی که به دلیل کانال های ریشه، تتراسایکلین یا سایر داروها، مصرف بیش از حد فلوراید، نتیجه پرکردن رزین و دلایل دیگر تغییر کرده اند.

دندان ها به دلیل ساییدگی تغییر کرده اند.

دندان های شکسته یا شکسته

دندان های نامرتب، ناهموار یا ناهموار

باز کردن دندان ها (برای بستن فضای بین دندان ها)



چه کسانی نمی توانند دندان های خود را لمینت کنند؟

لمینت دندان مناسب نیست و برای افراد زیر توصیه نمی شود:

افرادی که دندان هایشان به دلیل پوسیدگی یا بیماری فعال لثه ناسالم است.

افرادی که وقتی دندان هایشان پوسیده، شکسته، پر شده با پر شده (در دندان های بزرگ) دندان های ضعیفی دارند.

کسانی که سطح دندان های خود مینای کافی ندارند.

افرادی که دندان قروچه می کنند. زیرا این عادت می تواند باعث ترک خوردن پوشش ها شود.

 

مزایای لمینت دندان چیست؟

اصلاح طرح لبخند: همانطور که می دانید داشتن لبخند زیبا یکی از معیارهای زیبایی است. روکش های دندانی با پوشاندن دندان های زرد شده می توانند لبخند شما را زیباتر نشان دهند و اعتماد به نفس شما را افزایش دهند.

تهاجمی کم لمینت: معمولاً برای نصب لمینت دندان باید مقداری از تاج دندان بریده شود اما میزان این برش نسبت به روش های مشابه کمتر است و دندان ها آسیب زیادی نمی بینند.

مقاومت بالا در برابر لکه: یکی از مزایای لمینت دندان مقاومت خوب آن در برابر زردی و لکه شدن است. وقتی نکات بهداشتی را رعایت کنید و به رژیم غذایی خود توجه ویژه ای داشته باشید، می توانید برای مدت طولانی از شکوه لمینت ها لذت ببرید.

ظاهر طبیعی لمینت: با توجه به اینکه لمینت دندان در رنگ های مختلف موجود است، می توانید رنگی را انتخاب کنید که نزدیک ترین رنگ به رنگ دندان های طبیعی را داشته باشد.

بسیار بادوام

مدت کوتاه درمان
 

بیشتر بخوانید:https://realtimedentist.com/1399/06/متخصص-لمینت-دندان-در-شیراز-بهترین-دندا/



برچسب ها : ,
 
Blogtez