تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
خبر

 


امروزه سمپاشی با هواپیماهای بدون سرنشین موضوع مهمی در کشاورزی است آفات و بیماری های گیاهان در صورت عدم مدیریت صحیح در زمان مناسب می تواند منجر به کاهش مقدار محصولات کشاورزی شود که در ابتدا به کشاورزان آسیب می رساند و ممکن است در درازمدت بر امنیت غذایی تأثیر منفی بگذارد. . اخیرا در سال های اخیر سمپاشی هوایی توسط پهباد سمپاش و همچنین سیستم های سمپاشی به دلیل مزایای موثر در افزایش بهره وری صنعت کشاورزی مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. تقاضای فزاینده ای برای استفاده از این فناوری در کشاورزی وجود دارد خورشید طلوع می کند

انواع رایج سموم اسپری:

سموم بیولوژیکی:

سموم بیولوژیکی یعنی سموم ارگانیک برای کنترل آفات و بیماری های گیاهی تولید می شوند و با انواع شرایط محیطی سازگاری دارند. باکتری های به کار رفته در آن قادر به تولید انواع آنتی بیوتیک ها یا ایجاد روابط انگلی و کنترل بسیاری از آفات و بیماری های گیاهی، افزایش تولید آنتی اکسیدان های استرس زا، تولید هورمون های گیاهی، تحریک رشد ریشه و بهبود فرآیند جذب هستند. تغذیه مورد نیاز است.

سموم سیستمیک:

ویژگی مهم آنها این است که پس از سمپاشی روی سطح گیاه یا در خاک و سمپاشی از طریق ریشه به سرعت وارد گیاه شده و از طریق اندام های آن و آفاتی که از داخل یا خارج گیاه تغذیه می کنند پخش می شوند. برای از بین بردن

طبقه بندی دستگاه های بخور بر اساس نوع استفاده:

اساسا سمپاش ها بر اساس کاربرد مورد نظر بر روی محصولات کشاورزی و باغی استفاده می شوند. و بنابراین سمپاش های رایج در ایران را می توان به محصولات کشاورزی و باغی به شرح زیر تقسیم کرد:

جوانه زنی در کشاورزی

Automyers baksprauta

میکرو سمپاش عقب

سمپاش پشت تراکتور بوم

سمپاش توربین کشاورزی

باغ های آبپاش

سمپاش ساده با پمپ برگشت

اسپری کتاب اهرمی عقب

سمپاش عقب با موتور نیزه ای

سمپاش 100 لیتری فارگونی

آبپاش فنری

سمپاش توربین باغی

توجه به این نکته ضروری است که با توسعه سمپاشی هوایی مانند سمپاشی پهپادی، اغلب می توان این روش را با روش های سنتی جایگزین کرد تا هم سرعت و هم کیفیت فرآیند سمپاشی افزایش یابد. به عبارت دیگر، سمپاشی هواپیماهای بدون سرنشین می تواند بهره وری بخش کشاورزی را در مقیاس کوچک و بزرگ افزایش دهد.

مزایای اسپری پهپاد:

سرعت اسپری

هواپیماهای بدون سرنشین نقش بسیار موثری در مدیریت زمان و سهولت کار دارند. به عنوان مثال در مدت 10 تا 15 دقیقه یک هکتار از زمین های زراعی را می توان با پهپاد سمپاشی کرد، در صورت استفاده از سم پاشی هوایی به دلیل سرعت سمپاشی بیشتر پهپادها می توان روزانه 30 تا 40 هکتار از زمین را سمپاشی کرد. در صورت سمپاشی تراکتوری روزانه حداکثر 10 تا 15 هکتار قابل سمپاشی است.

مدیریت مصرف سمی

استفاده از پهپاد برای سم پاشی سموم گیاهی می تواند مصرف سموم را تا 30 درصد کاهش دهد که از نظر حفظ محیط زیست و کاهش هزینه های تولید بسیار حائز اهمیت است.

مدیریت مصرف آب

با توجه به بحث تنش آبی و کم‌آبی در فلات ایران، سمپاشی با پهپاد می‌تواند در مصرف آب صرفه‌جویی کند (مصرف آب بین 80 تا 90 درصد کاهش می‌یابد). مثلاً برای پاشیدن یک هکتار زمین با تراکتور 200 تا 400 لیتر آب لازم است، اما در مورد سمپاشی پهپادی در هر هکتار فقط 10 لیتر آب می توان پاشید.

عملکرد بالا در شرایط مختلف

زمانی که زمین کشاورزی در اثر بارندگی شدید خیس و گل آلود است. و ورود تراکتور و تجهیزات سمپاشی به مناطق کشاورزی غیرممکن است. اما سمپاشی در مزرعه لازم و ضروری است. پهپادها می توانند وارد مزارع شده و سمپاشی کنند. همچنین می توان از پتانسیل سمپاشی پهپادها در مناطق ناهموار و شیبدار که جابجایی ماشین آلات کشاورزی در آنها دشوار است، استفاده کرد.

لازم به یادآوری است که وقتی چرخ ماشین های کشاورزی به سمت مزرعه می رود قسمت زیادی از محصول در اثر له شدن و له شدن از بین می رود در نتیجه با نیامدن در مزرعه از خرد شدن و خرد شدن محصولات جلوگیری می شود. . ماشین آلات در دراز مدت منجر به آسیب کمتر و بهره وری بیشتر می شود، بنابراین می توان گفت استفاده از پهپاد سمپاشی یکی از موثرترین روش های سمپاشی است.

دقت و یکنواختی سمپاشی

دقت و یکنواختی سمپاشی از دیگر مزیت های سمپاشی با پهباد است. علاوه بر این، با سم پاشی با پهپادها، امکان سمپاشی در باد نیز وجود دارد و در نتیجه میزان سم حمل شده توسط باد کاهش می یابد. زیرا پهپادها فشار باد کم دارند و بادهای سمی را کاهش می دهند. این پهپاد دارای سیستم تشخیص موانع هوشمند برای جلوگیری از برخورد با اجسام ضعیف و تنظیم ارتفاع است تا از قابلیت اسپری در شب استفاده شود.

کاهش نیروی کار

پهپادها استفاده از نیروی کار و هزینه ها را در این صنعت کاهش می دهند.

معایب سمپاشی پهپاد.

باید پر شود

این پهپاد می تواند در هر پرواز 3 تا 4 هکتار را پوشش دهد و به نقطه شروع خود بازگردد تا برای شارژ مجدد آماده شود. با استفاده از باتری های اضافی می توان این مشکل را حل کرد به این ترتیب باتری های استفاده شده شارژ می شوند. و تا زمانی که باتری دیگری کار کند این شارژ باتری کامل خواهد شد.

قیمت خرید دستگاه بالاست

یکی دیگر از معایب پهپادها هزینه بالای خرید آن است که برای حل این مشکل می توان آن را اجاره کرد تا سمپاشی برای کشاورز به صرفه باشد. اگر این دستگاه را برای ریختن اجاره کنید، هزینه آن بسیار کمتر از نیروی انسانی خواهد بود.

وابستگی به شرایط آب و هوایی

برخلاف هواپیماها، پهپادها به شرایط آب و هوایی بسیار حساس هستند. به عنوان مثال، اگر باد شدید و باران می بارد، نمی توان از هواپیماهای بدون سرنشین برای سمپاشی محصولات استفاده کرد.

عوامل مهم پاشش پهپاد:

زمان مناسب فصل

در همه نوع سمپاشی اعم از هوایی و سمپاشی پهپادی، سمپاشی باید زمانی انجام شود که آفت به آستانه ضرر اقتصادی رسیده باشد، مثلاً در گلخانه ها تا زمانی که حشرات دیده نشوند، سمپاشی لازم نیست، زیرا می تواند گلخانه را ایزوله کند. و سمپاشی عمومی قبل از کاشت، شیشه خانه را عاری از آفات و بیماری ها می کند و از ورود آفات به داخل خانه جلوگیری می کند.

یا زمانی که انتظار می رود حشرات هر ساله به مزارع و باغ ها حمله کنند، مثلاً در باغات میوه، می توان درختان را هنگام خواب سمپاشی کرد تا آنها را ضدعفونی کرد و در ابتدای فصل رشد، از سموم سیستمیک و قوی برای جلوگیری از آنها استفاده کرد. کنترل آفات استفاده می شود. به همین دلیل در طول دوره باردهی گیاه مورد حمله آفات و بیماری ها قرار نمی گیرد و نیازی به استفاده از آفت کش ها نیست.

زمان روزانه را درست کنید

یکی دیگر از عوامل مهم در رابطه با زمان سمپاشی از جمله سمپاشی بدون سرنشین این است که باید در زمان های خنک و مرطوب روز انجام شود تا دمای هوا زیر 27 درجه سانتیگراد باشد و گیاه در معرض تنش هایی مانند مثلاً قرار نگیرد. تشنگی و کم آبی بدن.

در صورت مسمومیت سیستمیک، در اوایل روز توصیه می شود، زیرا زمان سمپاشی در نور ضعیف و هوای خنک می باشد و سموم بلافاصله پس از سمپاشی و نور خورشید با شیره گیاه به داخل گیاه منتقل می شوند. همچنین سموم تماسی در شب به دلیل بسته بودن منافذ، عدم ورود سم به داخل گیاه و طبیعتاً گیاهان دچار استرس ناشی از سموم نخواهند شد، سمپاشی می شوند. علاوه بر این، سموم بیولوژیکی مانند باکتری‌ها نیز در پایان روز استفاده می‌شوند تا این باکتری‌ها زمان کافی برای شروع کار در هوای خنک‌تر در پایان روز داشته باشند.
 



برچسب ها : ,
 
Blogtez