تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
خبر



اگر قبل از سفر با محصولات و سوغات کیش آشنا شوید، دیگر با مشکل خرید سوغات کیش مواجه نخواهید شد. زیرا در این جزیره زیبا چندین خاطره وجود دارد که...

کیش یکی از زیباترین جزایر ایران است که تاریخچه آن به دوران باستان باز می گردد. وجود آثار باستانی در کنار ویژگی های خاص این منطقه آزاد تجاری، سالانه میلیون ها گردشگر را به اینجا آورده است. هنگام بازدید از جزیره، سوغاتی های کیش در ذهن مردم نقش بسته است. از کجا بخریم چیزی که دغدغه بسیاری از افراد است. جالب اینجاست که می توانید در کیش انواع سوغات و صنایع دستی کیش بخرید و با خود ببرید.

1. سوغات غذای کیش

بخش مهمی از سوغات کیش به غذای او اختصاص دارد. در این جزیره زیبا می توانید سوغاتی های متنوعی از غذاهای دریایی گرفته تا میوه های استوایی را با قیمت های مناسب تهیه کنید. مهمترین این سوغاتی ها عبارتند از:

ماهی، میگو و خرچنگ

گونه های ماهی و میگو در کیش به قدری زیاد است که به یکی از مهم ترین سوغاتی های جزیره تبدیل شده است. در جزیره کیش می توانید بیش از 10 گونه میگو صید شده از خلیج فارس از جمله گونه های مختلف ببر، موز سفید و میگوی سرتیز را خریداری کنید.

همچنین در اینجا می توانید انواع ماهی های صید شده توسط ماهیگیران را به عنوان سوغاتی خریداری کنید یا از آنها استفاده کنید. خرچنگ نیز یکی از غذاهای دریایی خاص جزیره است که به عنوان سوغات کیشی به خانه برده می شود.

ادویه های رنگارنگ جزیره کیش

اگر غذاهای جزیره کیش را امتحان کرده باشید متوجه طعم متفاوت آنها خواهید شد. دلیل این امر استفاده از ادویه های رنگارنگ مخصوص مردم جنوب است. این ادویه های معطر از ترکیب مواد مختلفی مانند جوز هندی، نمک، کاری، ریشه جوز هندی، بادیان، فلفل سیاه، دانه گشنیز، دارچین، زنجبیل، زیره سیاه و آویشن تهیه می شوند. همین امر باعث شده تا این خوراکی های رنگارنگ در زمره مهم ترین سوغاتی های جزیره قرار گیرند.

زوما

بله، عسل نیز یکی از مهم ترین مواد غذایی کیش است. شاید برای شما عجیب باشد اما بد نیست بدانید عسل جنوب با عسل کوهی متفاوت است. این ممکن است به دلیل آب و هوای متفاوت و پوشش گیاهی منطقه باشد. از این رو بسیاری از افراد این عسل ها را به دلیل کیفیت خوب به عنوان سوغاتی خریداری می کنند.

شکلات و قهوه

از محبوب ترین محصولات کیش می توان به شکلات و قهوه اشاره کرد. شما می توانید این محصولات محبوب را در سراسر کشور با قیمت های مقرون به صرفه خریداری کنید. از آنجایی که کیش یک منطقه آزاد تجاری است، این جزیره دارای انواع قهوه خارجی، نسکافه، کاپوچینو و ... می باشد که به راحتی می توان آن ها را در سفرها یافت و به عنوان سوغاتی از آن ها برد.

جزیره کیش نیز مانند سایر شهرهای جنوب کشور به تولید خرما معروف است. انواع مختلف نخل مانند نخل خشک، نخل مرطوب، خارک، آب نخل، تکه های نخل و عسل خرما از سوغات مهم جزیره هستند. اگر در تابستان به این جزیره سفر کنید، می توانید طعم شیرین خرمای تازه را بچشید. خرما نیز سوغاتی ارزان قیمتی است که می توانید با خود ببرید و به دیگران سوغاتی بدهید.

شیرینی مخصوص اومی

مهم ترین خاطرات کیش را می توان در آنجا به عنوان یک دسر خاص دید. این شیرینی ها اصل هستند و برای مناسبت های مختلف طبخ می شوند. مانند:

خانفروش: معروف ترین خوراکی در بین مردم فارس و ساحل کیش است. این شیرینی که معمولا در ماه رمضان درست می شود شبیه کیک است. خنفروش از پودر شیر، آرد شیرینی پزی، آرد برنج، تخم مرغ، گلاب و ... تهیه می شود. اگرچه این شیرینی ها خاص هستند، اما می توانید آنها را در بازارهای کیشا تهیه کنید.

لغیمات یا لغیمات: دسری شبیه بامیه که مخصوصاً در ماه رمضان تهیه می شود. البته طعم آن با بامیه متفاوت است و با مواد مختلفی مانند شیر، آرد، روغن، عسل و ... تهیه می شود. این دسر در میان جمعیت کشورهای عربی، مصر و هند نیز محبوب است.

میوه ی گرمسیری

حتما نام نارگیل را در سواحل معروف کیش شنیده اید. این ساحل به خاطر نارگیل هایش معروف است و می توانید نارگیل های شیرین را از بازارهای جزیره تهیه کنید. همچنین میوه های استوایی مانند لیچی، آووکادو، انبه، میوه اژدها و رامبوتان را به عنوان سوغاتی خوراکی از جزیره کیش خریداری کنید.

2. هدیه غیر خوراکی پول

همانطور که در بالا ذکر شد، در جزیره کیش می توانید هدایای مختلفی پیدا کنید. یکی دیگر از بخش های مهم این هدایا، اقلام غیر خوراکی است. مهمترین این محصولات عبارتند از:

هانا

حنا بخشی از زینت زنان جنوبی است که در مراسم مختلف از آن برای ایجاد نقش و نگارهای زیبایی بر روی دست و پای خود استفاده می کنند. در گذشته حنا را تصویر خدایان بر چهره مردم می دانستند. گیاه حنا بومی مناطق کویری است. به همین دلیل می توانید انواع حنا با کیفیت را در کیش پیدا کنید. در حال حاضر، این جزیره دارای حنا به رنگ های سیاه، قهوه ای، قرمز، سفید و سبز است.

خوب

لباس های زیبا و مقرون به صرفه در کیهی

معروف ترین سوغات کیش را می توان لباس های زیبا و ارزان قیمت او دانست. مطمئنا ارزان تر از شهرهای دیگر! موقعیت تجاری ویژه جزیره این امکان را به وجود می آورد که انواع برندهای پوشاک داخلی و خارجی را با قیمت های مناسب عرضه کند. این جزیره به یکی از نقاط گردشگری کیش تبدیل شده است و هر ساله افراد زیادی برای خرید لباس های با کیفیت و ارزان به این جزیره می روند.

لوازم آرایشی

لوازم آرایش در کیش هم مثل لباس جایگاهی دارد. در این منطقه آزاد، تعداد زیادی از برندهای محبوب لوازم آرایشی، محصولات اصلی و باکیفیت خود را به مشتریان عرضه می کنند. به علاوه قیمت بسیار مناسب و ارزانی دارند. بنابراین می توانید بهترین برندها را با کمترین قیمت خریداری کنید. پس در سفر به کیش خرید این سوغاتی خاص را فراموش نکنید.

3. صنایع دستی کیش

یکی از ویژگی های مهم شهرهای جنوبی کشور این است که مردم هنوز فرهنگ و سنت های بومی خود را حفظ کرده اند. زمانی که به کیش سفر می کنید، محلی های جزیره با لباس های سنتی را می بینید که در کنار پاساژهای مدرن امروزی مشغول ماهیگیری یا قالی بافی هستند.

شاید در هیچ کجای دنیا نتوان چنین رابطه جالبی بین سنت و مدرنیته دید. به دلیل این ویژگی منحصر به فرد، گردشگران توانستند آثار محلی شهر را برای سوغاتی خریداری کنند. برخی از صنایع دستی مهم جزیره که می توانید به عنوان سوغات کیش به خانه ببرید:

پارچه مات

یکی از هنرهای جنوب کشور قالی بافی است که از برگ یا درخت نخل نازک چیزهای مختلفی درست می کنند. بازار جزیره پر از سبد، کلاه، سفره، گلدان، ظروف غذا، حصیر و ... است که بیشتر این محصولات نام خاص خود را دارند. زیرا مردم از آنها در زندگی روزمره خود استفاده می کردند. این صنایع دستی علاوه بر بادوام بودن، کاربردی نیز هستند.

محصولات سرامیکی

سفالگری یکی از قدیمی ترین هنرهای مردم کیش است. این گلدان ها از خاک رس مخصوصی به نام مارال ساخته می شوند. فر با کیفیت و قدرتمند است. به دلیل رنگ خاص گل با محصولات سفالی شهرهای دیگر کاملاً متفاوت است. سفال های خام و نقاشی شده را در کیش می توانید پیدا کنید.

محصولات صنایع دستی

با غذاهای دریایی تزیین کنید

سواحل کیش پر از صدف، گوش ماهی و مرجان های رنگارنگ مختلف است. حاصل این امر هنر خاصی در میان ساکنان ساحلی است که از این اشیاء ظریف و زیبا انواع وسایل تزیینی و زینتی تولید می کنند. این محصولات که در بین گردشگران طرفداران زیادی دارد، بیشتر به صورت گردنبند، گوشواره، دستبند، سنجاق سر و قاب عکس ساخته می شوند. می توانید این سوغاتی های کیش را به عنوان سوغات سفر خود به جزیره همراه داشته باشید.

دوز گلابتون

گلابتون یک هنر نرم ایرانی است که در بسیاری از شهرها فراموش شده است. اما اهالی فرهنگ دوست کیش این تکنیک را ادامه دادند. در گلابتون دوزی خانم ها از نخ زری و انواع بخیه ها برای ایجاد طرح های زیبا روی پارچه استفاده می کنند. از این پارچه برای دوخت لباس در منزل استفاده می شود. شما می توانید به راحتی صنایع دستی گلابتون دوزی را در کیش خریداری کنید و یک لباس شیک و خاطره انگیز را از آن خود کنید.

ساحل شیریکی

احتمالاً تا به حال چنین نامی نشنیده اید. شیریکی یک قالیچه سوزن دوزی هنری است که به صورت قالی بافته می شود و سپس به عنوان قالی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول زیبا از نظر فنی بین فرش و قالیچه قرار دارد. یعنی جنسش مثل فرش و بافتش مثل فرش. ساحل شیریکی از رنگ های مختلف پشم یا نخ ابریشم ساخته شده است. می توان گفت این هنر خاص ترین سوغات کیش است.

گلدوزی.

یکی دیگر از هنرمندان کیش منبت کاری است. بادله دوزی یا تلی بافی از اتصال چند نوع نخ درست می شود. به این ترتیب که یک زاری بزرگ در مرکز و یک زاری کوچک در اطراف آن قرار می گیرد. این محصولات در سایزهای 15 سانتی متری تولید می شوند و معمولا برای پاچه های شلوار زنانه استفاده می شوند. البته برای تراش توری و فرش نیز کاربرد دارد. اگر به دنبال یک سوغاتی مجلل و خاص هستید، میناکاری انتخاب مناسبی است.

گلدوزی

ساید شب طمع

شابافی یکی از صنایع دستی سنتی ایران است که در بین مردم شمال و جنوب کشور رایج است. چادر شب دوزی شده توسط بانوان جنوبی تفاوت های ظاهری زیادی با انواع دیگر دارد. این محصولات معمولا با رنگ قرمز ساخته می شوند و با طرح های خلاقانه چاپ می شوند. چادر شب به عنوان جانمازی و ملحفه و پتو نیز قابل استفاده است.

سوغات کیش را کجا بفرستیم؟

بازارهای زیادی در کیچه وجود دارد که می توانید سوغاتی های مختلف را از آنجا بخرید. اگر قیمت برایتان مهم است و به دنبال سوغاتی ارزان قیمت هستید، می توانید از بازار چین، بازار سفین عربها و مجتمع خرید خلیج دیدن کنید.

اما اگر قیمت برایتان مهم نیست و قصد خرید سوغاتی های لوکس و با کیفیت را دارید، می توانید آن ها را در مراکز خرید کیش مانند پانیذ، ونوس، مروارید، زیتون، صدف، مریم و ... خریداری کنید. همچنین می توانید گران ترین و باکیفیت ترین محصولات را در مراکز خرید پردیس و دامون خریداری کنید. برای آشنایی بیشتر با سوغات کیش به سایت گردشی تاپ مراجعه نمایید.

 



برچسب ها : ,
 
Blogtez