تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
خبر



امروزه اکثر کاربران بلافاصله پس از روشن کردن لپ تاپ، اولین چیزی که نیاز دارند اینترنت است. اما مشکلی که برخی از کاربران گاهی با آن مواجه می شوند این است که لپ تاپ وای فای نمی تواند متصل شود. در چنین شرایطی قطع اینترنت اولین چیزی است که به ذهن کاربر می رسد. اما علت این پدیده همیشه قطع اینترنت نیست و این مشکل ممکن است به وجود سخت افزار و نرم افزار آسیب دیده بر روی لپ تاپ مربوط باشد.برای خرید لپ تاپ Asus با دیجی چه همراه باشید.

در این مقاله به دلایل سخت افزاری و نرم افزاری عدم اتصال وای فای لپ تاپ می پردازیم. شما خوانندگان عزیز می توانید از راه حل های ارائه شده در مقاله سوالات متداول لپ تاپ استفاده کنید و مشکل عدم اتصال لپ تاپ خود به وای فای را حل کنید.

در صورت بروز مشکل در انجام این کار می توانید از طریق راه های تماس درج شده در وب سایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات لپ تاپ تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

چرا به وای فای کامپیوتر خود وصل نمی شوید؟

برای رفع مشکل عدم اتصال لپ تاپ به وای فای، توصیه می شود موارد ذکر شده در این قسمت را بررسی کنید.

Wi-Fi فعال است

ابتدا مطمئن شوید که وای فای لپ تاپ شما روشن است. اکثر لپ‌تاپ‌ها دارای دکمه Wi-Fi هستند یا از یک کلید عملکرد برای روشن یا خاموش کردن آن استفاده می‌کنند.

اگر لپ‌تاپ شما دکمه وای‌فای دارد، باید روی صفحه‌کلید یا کنار لپ‌تاپ باشد، یک بار آن را فشار دهید تا وای‌فای روشن شود. اگر لپ تاپ شما دارای یک کلید عملکرد (F3، F12 و غیره) است، باید از آن استفاده کنید، کلید Fn را فشار داده و کلید عملکرد (F3، F12 و غیره) را فشار دهید.

برخی از لپ‌تاپ‌ها دارای کلید روشن/خاموش هستند. به راحتی قابل تغییر است. در برخی از لپ‌تاپ‌ها، با فشار دادن دکمه Wi-Fi، حالت هواپیما روشن/خاموش می‌شود، به این معنی که وقتی حالت هواپیما روشن است، Wi-Fi خاموش است. شما می توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای کاربر دستگاه یا جستجوی اینترنتی متوجه نحوه روشن کردن وای فای لپ تاپ خود شوید.

عشق من منتظر است، وفادار است

یکی دیگر از مواردی که باید بررسی کنید که آیا لپ تاپ به وای فای متصل نیست، نماد Wi-Fi است. برای بررسی نماد Wi-Fi، به گوشه سمت راست پایین صفحه رایانه بروید. در این بخش به دنبال نماد Wi-Fi بگردید. اگر نماد اتصال به اینترنت وجود ندارد، باید نماد را قابل مشاهده کنید.

برای اینکه نماد اینترنت قابل مشاهده باشد، روی نماد Show hidden icons (مثل مثلث رو به بالا به نظر می رسد) در گوشه سمت راست پایین صفحه کلیک کنید. سپس Customize را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده، Internet Connection را پیدا کنید. آن را از «مخفی کردن نماد و اعلان‌ها» یا «فقط نمایش اعلان‌ها» به «نمایش نماد و اعلان‌ها» تغییر دهید و روی «OK» کلیک کنید.

پس از آن، باید بررسی کنید که آیا نماد Wi-Fi یا اتصال به اینترنت دارید. در صورت وجود هرگونه مشکل در انجام این کار، می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در وب سایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات لپ تاپ تماس گرفته و مشاوره لازم را دریافت نمایید.

عدم اتصال به وای فای منزل

نکته دیگری که در صورت عدم اتصال وای فای لپ تاپ باید مورد توجه قرار گیرد، اتصال و کابل های مربوط به وای فای منزل است. اگر وای فای لپ تاپ کار می کند و می توانید به شبکه های وای فای دیگر متصل شوید، اما اتصال شما در خانه برقرار نیست، بهتر است تمام کابل های متصل به اینترنت را بردارید.

سپس حداقل 1 دقیقه صبر کنید و همه کابل ها را وصل کنید. این کار شبکه Wi-Fi شما را بازنشانی می کند و به حل مشکل کمک می کند. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید.

نماد اتصال Wi-Fi یا اینترنت را بررسی کنید

از سمت راست صفحه، در پایین صفحه، نماد اتصال به اینترنت را بررسی کنید اگر نماد Wi-Fi شما ظاهر شد، ممکن است اینترنت شما از ISP یا مرکزی که خدمات اینترنت شما را ارائه می دهد، قطع شده باشد. به عنوان یک شرکت مخابراتی یا شرکت های دیگر. اگر نماد اتصال به اینترنت را مشاهده کردید، ممکن است لپ تاپ شما در اتصال به کارت شبکه خود با مشکل مواجه شده باشد.

نام وای فای را تغییر دهید

یکی دیگر از مواردی که می تواند به شما در حل مشکل عدم اتصال وای فای لپ تاپ کمک کند، تغییر نام وای فای است. برای این کار به تنظیمات مودم خود مراجعه کنید. در صورت وجود هرگونه مشکل برای انجام این کار می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با کارشناسان مرکز تعمیرات لپ تاپ ما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

تنظیمات برای کاهش مصرف برق و طرح های برق

گاهی اوقات مشکل وصل نشدن وای فای لپ تاپ به دلیل کاهش مصرف برق و روشن کردن نماد تنظیمات پلن برق است. این بخش را بررسی کنید و آن را غیرفعال کنید. زیرا فعال کردن این تنظیمات برای صرفه جویی در مصرف برق، Wi-Fi را خاموش می کند. برای این کار به Control Panel > Hardware and Sound > بروید

اتصال Wi-Fi خود را بررسی کنید

یکی دیگر از مواردی که می تواند در حل مشکل عدم اتصال لپ تاپ به وای فای کمک کند، بررسی تنظیمات مربوط به اتصال وای فای است. بررسی کنید که آیا می توانید اتصال WiFi خود را پیکربندی کنید. برای این گزینه Network and Sharing Center را از Control Panel > Network and Internet > Network and Sharing Center باز کنید.

آنتی ویروس را غیر فعال کنید

اگر از یک برنامه آنتی ویروس استفاده می کنید، آن را به طور موقت غیرفعال کنید و ببینید آیا فعال کردن آن بر عملکرد وای فای لپ تاپ شما تأثیر می گذارد یا خیر.

نصب درایور کارت شبکه لپ تاپ

در صورت عدم اتصال لپ تاپ به وای فای، احتمال دیگر نصب نشدن کارت شبکه لپ تاپ است. اگر مطمئن هستید که درایور کارت شبکه لپ تاپ نصب نشده است، می توانید با آپدیت درایور کارت شبکه مشکل را حل کنید. (توجه: بدیهی است در صورت آسیب دیدن کارت شبکه لپ تاپ، امکان دسترسی به اینترنت برای به روز رسانی کارت شبکه لپ تاپ وجود ندارد.

در این صورت باید درایور مناسب دستگاه دیگری را دانلود کرده و با استفاده از فلش مموری یا سی دی به دستگاه مورد نظر انتقال دهید). یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، استفاده از ابزار به‌روزرسانی درایور است که می‌تواند نسخه‌های به‌روز شده را حتی زمانی که دستگاه خاموش است، پیدا کند. برای استفاده از این برنامه باید آن را روی دستگاهی که به درایور آن نیاز دارید نصب کنید، سپس اطلاعات را در یک فایل ذخیره کنید.

در مرحله بعد فایل دریافتی را در همان برنامه آپدیت درایور روی کل لپ تاپ اجرا کنید سپس درایور مورد نظر را دانلود کرده و به لپ تاپ مشکل دار منتقل کنید اگر کارت شبکه لپ تاپ مشکل داشت می توانید به مرکز تعمیرات لپ تاپ مراجعه کنید و خدمات ویژه مربوط به این قسمت از دستگاه را دریافت کنید.

 



برچسب ها : ,
 
Blogtez