تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
خبر

کافور و کاربردهای آن چیست؟

يکشنبه 15 مرداد 1402

 


در این قسمت از مطالب مطالعه شیمی دارویی به معرفی کافور و موارد مصرف آن می پردازیم تا با این ماده دارویی بیشتر آشنا شوید.

کافور یک ترکیب آلی با خواص فراوان است. این ماده مومی، سخت، شفاف و به رنگ سفید است. این ماده از اتم های اکسیژن، هیدروژن و کربن تشکیل شده و مهمترین ویژگی آن بوی بسیار تند و تند است. این ماده از صمغ درخت کافور به دست می آید.

اکنون با ما همراه باشید تا در مورد این ماده ارگانیک و فواید آن بیشتر بدانید.

خواص کافور

کافور یک ماده نگهدارنده در صنعت داروسازی یکی از مهمترین خواص کافور خاصیت بیهوشی و ضدعفونی کنندگی بالای آن است. این ماده علاوه بر این خواص، خاصیت ضد التهابی و ضد روماتیسمی نیز دارد. از دیگر خواص این ماده می توان به ضد اعصاب و ضد اسپاسم بودن آن اشاره کرد. علاوه بر این، اغلب برای درمان سرفه، صاف کردن قفسه سینه و متوقف کردن ترشحات بینی استفاده می شود. این ماده خاصیت کاهش هیجان و اضطراب را دارد. این ماده در کاهش میل جنسی موثر است. این ماده را می توان به صورت موضعی برای تسکین درد، خارش و سوزش استفاده کرد. رفع گرفتگی سینه از دیگر خواص این ماده است.

کافور همچنین می تواند برای درمان قارچ، آکنه و التهاب ناشی از نیش حشرات استفاده شود. تسکین دردهای عضلانی، درمان زخم های دهان، نرم شدن پاشنه های ترک خورده، درمان میخچه و تسکین پاهای بی قرار از دیگر خواص مهم این دارو است.

خوب، شاید برای شما که تا به حال در مورد فواید کلی کافور تحقیق کرده اید، این سوال برایتان پیش بیاید که این مطالب را از کجا و به چه شکل می توان تهیه کرد؟

این ماده ارگانیک را می توانید از طریق آواشیمی صبا و همچنین سایر محصولات پزشکی و آرایشی و بهداشتی به مقدار زیاد پیدا کنید و در صنایع خود استفاده کنید.

کاربرد صنعتی

کافور به دلیل خواص غیرعادی آن در درمان سرفه و سرماخوردگی در تولید پمادهای مختلف برای سینه و گلو استفاده می شود. همچنین خاصیت ضدالتهابی این ماده باعث استفاده از آن در تولید انواع کرم ها و محصولات مراقبت از پوست شده است. علاوه بر این، در حال حاضر در داروخانه ها انواع کرم های کافور وجود دارد که احتقان بینی را برطرف کرده و تنفس را تسهیل می کند. از این ماده به دلیل خاصیت درد عضلانی در تولید روغن و کرم های ماساژ نیز استفاده می شود.

یکی از مهمترین مصارف صنعتی کافور استفاده از آن در تولید اسپری و حشره کش است. این ماده یکی از قوی ترین ترکیبات برای دفع و از بین بردن حشرات است. در واقع بوی نامطبوع اسپری حشره کش ناشی از وجود این ماده در ترکیبات آن است.

آخرین کلمه

در پایان لازم به ذکر است که این ماده توسط شرکت های واردکننده مواد دارویی مانند آواشیمی صبا به بازار عرضه شده است، شما می توانید در صورت نیاز آن را در صنایع دارویی، شیمیایی و ... تهیه و استفاده نمایید. با آواشیمی صبا تماس بگیرید. علاوه بر این مواد نگهدارنده، می توانید از طریق تماس با سایت آواشیمی صبا، در مورد خرید قندهای دارویی یا سایر محصولات این قند و همچنین در صورت نیاز به اطلاعات در مورد مواد شیمیایی یا شرکت های سازنده این مواد، اطلاعات کسب کنید. اطلاعات کامل را دریافت کنید.
 

مطالعه از منبع: https://exirchemi.com/product/camphor/



برچسب ها : ,
 
Blogtez