تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
خبر

پرینتر لیزری چیست؟

دوشنبه 15 آبان 1402



قبل از خرید چاپگر، باید نکاتی را در مورد آن بدانید تا بتوانید چاپگر لیزری و جوهرافشان را برای دفتر یا منزل خود خریداری کنید. .

پرینتر لیزری چیست؟

چاپگر لیزری آوافرهنگ نوعی چاپگر است که به جای چاپ مرکب مرسوم بر روی کاغذ از کارتریج شارژ لیزری الکتریکی استفاده می کند. چاپگرهای لیزری، معمولاً 600 نقطه در اینچ یا بیشتر، پیچیدگی و پیچیدگی پروژه های چاپ را افزایش داده اند.

در سال 1984، HP اولین چاپگر لیزری خود را منتشر کرد، یک چاپگر فشرده سریع و مقرون به صرفه. این چاپگر قادر به چاپ 8 صفحه در دقیقه بود.

در طول سال ها پرینترهای لیزری اچ پی نیز همراه با تکنولوژی پیشرفت کرده و قابلیت های آنها افزایش یافته است. او این پیشرفت را در چاپگر لیزری چندکاره HP دید که قابلیت کپی و فکس همزمان را دارد.

در حال حاضر پرینترهای لیزری HP می توانند تا 70 صفحه رنگی در دقیقه چاپ کنند. شاید همین عامل باعث شده است که با وجود رقبای قدرتمندی مانند سامسونگ، HP Canon همچنان رهبر بازار پرینترهای لیزری باشد.

کاربردهای پرینترهای لیزری

هنگام خرید پرینتر، اولین سوالی که به ذهن ما می رسد این است که چاپگر لیزری بهتر است یا جوهر افشان؟ برای اینکه بتوانید راحت تر خرید کنید و در نهایت یکی از 2 مدل را انتخاب کنید، باید با کاربرد آنها به خصوص استفاده از چاپگر لیزری آشنا باشید. در ادامه می خواهیم شما را با استفاده از پرینترهای لیزری آشنا کنیم.

در هنگام خرید ابتدا باید خواسته ها و هزینه های خود را در نظر بگیرید، اگر هر روز مجبور به کپی و آرشیو بسیاری از اسناد و بروشورها هستید و کیفیت متون حرف اول را می زند، بهتر است پرینتر لیزری را انتخاب کنید.

چاپگر لیزری می تواند برای شرکت هایی که حجم زیادی از اسناد چاپ شده و سرعت چاپگر دارند که امکان چاپ سریع اسناد را دارند بسیار مفید و کاربردی باشد. چاپگر لیزری فونت های کوچک و بزرگ را با بهترین کیفیت چاپ می کند.

چاپگرهای لیزری دارای سینی های کاغذی با ظرفیت بالا هستند. بنابراین، صفحات بیشتری را می توان به طور همزمان چاپ کرد. آنها می توانند تا هزاران صفحه در ماه را بدون هیچ مشکلی چاپ کنند.

اما اگر به دنبال چاپگری برای چاپ عکس های با کیفیت هستید، باید به دنبال چاپگر جوهرافشان باشید، زیرا کیفیت چاپ عکس چاپگرهای لیزری قابل قبول و متوسط ​​است. یکی از معایب اصلی پرینترهای جوهر افشان خشک شدن کارتریج های گران قیمت آنها در صورت عدم استفاده طولانی مدت از دستگاه است.

این کار روی عملکرد دستگاه و قطعات آن تاثیر می گذارد اما کارت دستگاه لیزر مشکلی ندارد و در صورت عدم استفاده طولانی مدت از دستگاه با مشکل خشک شدن کارت مواجه نخواهید شد. بالا

تونر پرینتر لیزری چیست؟

کارتریج منبع تامین رنگ چاپگر است و تونر یا جوهر در داخل این منبع نگهداری می شود، به عبارت دیگر موادی که چاپگر برای چاپ اسناد و عکس ها استفاده می کند داخل این منبع است.

بسته به نوع چاپگری که انتخاب می کنید، کارتریج به جوهر و لیزر تقسیم می شود.

آی سی جزء مشترک کارتریج های لیزری و جوهر است و عامل ارتباط بین کارتریج لیزر و جوهر است و عامل ارتباط بین کارتریج و چاپگر است و با ترکیب آنها فرآیند چاپ را ممکن می کند. این قسمت همچنین به میزان تونر باقی مانده در کارتریج پاسخ می دهد تا به شما اطلاع دهد.

پودر پلی استر در داخل کارتریج فشرده می شود. این پودر برای قرار گرفتن روی کاغذ نیاز به حرارت دارد. بنابراین اسناد و متون چاپ شده با چاپگر لیزری داغ می شوند. کارتریج تونر نیز نباید در معرض رطوبت و نور خورشید باشد.

نحوه کار با پرینتر لیزری

تونر چاپگر لیزری به دلیل یک ویژگی خاص، بار منفی را جذب کرده و برق را در داخل ذخیره می کند. پس از تعیین مدارک مورد نیاز برای چاپ، سیستم آنها را برای چاپگر ارسال می کند. پس از این فرآیند، کارتریج به سرعت بشکه را می چرخاند، آن را تمیز می کند و گرمای لازم برای قرار دادن تونر روی کاغذ را فراهم می کند.

در عین حال لیزر به درام می تابد و قطعات آن بارگذاری می شود. با چرخاندن درام، ذرات تونر که قبلاً بار منفی داشتند، به ذرات باردار جذب شده و تصاویر و حروف را به کاغذ منتقل می کنند.

پرینتر لیزری چیست؟

انواع پرینترهای لیزری

پرینترهای لیزری بر اساس کاربرد و قابلیت هایی که دارند به انواع مختلفی تقسیم می شوند که اگر بخواهیم انواع پرینترهای لیزری را با توجه به قابلیت ها و نوع نوشتارشان دسته بندی کنیم، پرینترهای لیزری به دو قسمت رنگی و تک رنگ تقسیم می شوند.

پرینترهای لیزری تک رنگ برای چاپ به کارتریج مشکی نیاز دارند و پرینترهای لیزری رنگی علاوه بر رنگ مشکی از 3 رنگ اصلی زرد، آبی و قرمز استفاده می کنند.

اگر چاپگرهای لیزری را بر اساس کاربرد آنالیز کنیم، باید آنها را به یکبار مصرف و چند منظوره تقسیم کنیم.

چاپگرهای لیزری تک کاره فقط می توانند اسناد و تصاویر را چاپ کنند، در حالی که پرینترهای لیزری چند منظوره می توانند کپی، فکس و حتی اسکن و همچنین چاپ کنند.

پرینتر لیزری چگونه کار می کند؟

اکثر چاپگرها عملکردهای یکسانی دارند، اما برخی از چاپگرها از نظر نوع و عملکرد متفاوت هستند (تک کاره، چند کاره).

عملکرد پرینترهای لیزری یکبار مصرف

پرینترهای یکبار مصرف عملکرد ساده تری نسبت به سایر پرینترهای لیزری دارند و می توان گفت که بدون نیاز به تعمیر به راحتی می توانید مشکلات سطح را خودتان برطرف کنید.

شما چاپگر را به دستگاه وصل می کنید

شما دستور چاپ را به دستگاه ارسال می کنید

دستگاه اندازه چاپ را تشخیص می دهد

کاغذ پاک کن کاغذ را داخل دستگاه می برد

فیلم خشک کننده چاپگر با گرمای جوهر داخل چاپگر روی کاغذ چاپ می شود

چاپگرهای خلاق فقط می توانند در دستگاه های متصل چاپ کنند. برای برخی از چاپگرها، می توانید از طریق خود چاپگر به Wi-Fi متصل شوید. و می توانید سفارشات چاپ را هم از طریق کامپیوتر و هم از طریق تلفن همراه به دستگاه ارسال کنید.

عملکرد چاپگر چند منظوره

پرینترهای لیزری چند کاره عملکردهای متفاوتی نسبت به پرینترهای تک کاره دارند و نوع برد و عملکرد آن تا حدودی پیچیده تر است، بنابراین چاپ به یک تعمیرکار مجرب نیاز دارد.

یک اسکنر لیزری یک تصویر ایجاد می کند.

تصویر از طریق یک پنجره شیشه ای دستگاه کپی بر روی مکانیزم دستگاه کپی زیر نمایش داده می شود.

تصویر توسط آینه منعکس می شود.

لنز تصویر را فوکوس می کند.

آینه دومی وجود دارد که دوباره سایه را منعکس می کند.

تصویر به تسمه روی دستگاه فتوکپی منتقل می شود.

واحد توسعه تصویر را به فرمت قابل چاپ تبدیل می کند.

تصویری که باید چاپ شود به کاغذ منتقل می شود.

غلتک به طور دائم تصویر را روی صفحه مهر می کند که در قسمت مجموعه در بالای دستگاه جمع آوری شده است.

 



برچسب ها : ,
 
Blogtez