تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
خبر

9 راز استفاده از عطر

شنبه 25 آذر 1402



نکات مفید و موثری برای استفاده از عطر و ادکلن وجود دارد تا بیشترین بهره را از عطر خود ببرید.

امروزه عطر بخشی از زندگی روزمره ما شده است و اگر قبل از بیرون رفتن عطر نزنیم فکر می کنیم لباس نپوشیده ایم و شاید برهنه می شویم.

چه کسی یک عطرسازی در همدان فوق العاده را دوست ندارد؟ آیا کسی هست که آرامش نداشته باشد و از بوی خوب لذت نبرد؟

یک پاسخ ساده برای این سوالات وجود دارد. همه می خواهند بوی خوبی برای خود و دیگران داشته باشند. علاوه بر اینکه مورد پسند دیگران قرار می گیرد، بر عزت نفس فرد نیز تأثیر می گذارد.

با این حال بهتر است بدانید که در مورد عطر و رایحه عطر نکات مهم تری وجود دارد و اگر این را بدانید می توانید بیشترین بهره را از عطر ببرید.

در این مقاله در مورد مسائل مهمی در مورد عطر و ادکلن صحبت می کنیم که بسیار مفید و گاهی تعجب آور هستند. تا انتها با ما همراه باشید.

1- ناحیه ای را که می خواهید عطر بزنید مرطوب کنید.

قبل از استفاده از عطر باید مرطوب شود.

قبل از استفاده از هر گونه عطر، لوسیون یا کرم، ناحیه را به درستی مرطوب کنید.

وقتی عطر را روی پوست مرطوب می‌زنید، به راحتی پخش می‌شود و بوی آن روی پوست مرطوب ماندگاری بیشتری دارد.

اگر لوسیون یا کرم ندارید، می‌توانید مقداری ماهی یا ماهی را خیس کنید و آن را به محلی که می‌خواهید عطر بزنید بمالید. به خصوص مرطوب کردن زیر گردن بسیار موثر است.

2- به موهای خود عطر نزنید.

عطر برای موهای شما خوب نیست اکثر ما عادت داریم به موهایمان عطر یا ادکلن بزنیم. با این حال، این کار درستی نیست و می تواند به موهای شما آسیب برساند.

بسیاری از عطرها حاوی الکل هستند که با استفاده مداوم موها را خشک می کند.

به یاد داشته باشید، ما نمی خواهیم به خودمان آسیب بزنیم تا بوی خوبی داشته باشیم. ما می خواهیم در عین حال که سالم هستیم بوی خوبی داشته باشیم.

3- پس از زدن عطر و ادکلن به مچ دست خود را نشویید.

اکثر ما عادت داریم به دستانمان عطر بزنیم و با دست پاک کنیم، اگر عادت به عطر زدن دارید، فوراً این عادت را ترک کنید.

به طور معمول، یک عطر ترکیبی پیچیده از نت های بالایی، نت های قلبی و نت های پایه است. نت های ابتدایی ظریف هستند و به سرعت محو می شوند، در حالی که نت های پایه باقی می مانند. اصطکاک ناشی از مالیدن دست‌ها، تعامل بین عطر و روغن‌های طبیعی روی پوست را افزایش می‌دهد که در نهایت می‌تواند عطر را از بین ببرد.

4- عطرهای مختلف را امتحان کنید، بینی خود را شل کنید.

همه ما احتمالاً به یاد داریم که اگر در نهایت موفق شدیم و عطر مورد علاقه خود را پیدا کنیم، چقدر تلاش کردیم تا یک عطر خوب بخریم، یا چقدر تلاش کردیم تا عطر مورد علاقه خود را پیدا کنیم. دلایل آن چیزی نیست جز شکست حس بویایی شما.

به بینی خود استراحت دهید.

هنگام تست عطرهای جدید، بیش از 3 بار متوالی امتحان کنید. به خصوص اگر یکی از آکادمی عطرسازی که آزمایش می کنید فارنهایت باشد. با این عطر کل حس بویایی شما پر از رایحه می شود.

اگر تصادفاً زیاده روی کنید، بینی شما در تشخیص بو دچار مشکل می شود و نمی توانید انتخاب خوبی داشته باشید.

اما اگر می خواهید عطرهای بیشتری را کشف کنید، یک راه سریع برای پاک کردن مجرای بینی وجود دارد.

یک جایگزین خوب، بوییدن قهوه ای است که در اکثر فروشگاه های عطر فروخته می شود. اگر قهوه ندارید، پارچه ای را جلوی بینی خود بگیرید و عمیق نفس بکشید.

نوشیدن آب، نفس های عمیق در هوای آزاد، بوییدن خاک و روش های دیگر تاثیر قهوه را ندارد.

5- امروزه عطرها با رایحه واقعی گل ساخته نمی شوند.

امروزه عطرها از گل های واقعی ساخته نمی شوند. با توجه به تولید انبوه عطرها و عدم دسترسی به مقادیر زیاد گیاهان، استفاده از عرقیات واقعی باید با عطرهای مصنوعی جایگزین شود.

این کار نیز یک مزیت است. استفاده از رایحه های مصنوعی باعث افزایش ماندگاری عطرها می شود. تاریخ انقضای عطرهای طبیعی بسیار کوتاهتر از عطرهای مصنوعی است.

اگر یادتان باشد در گذشته عطری به نام عطر حرام وجود داشت که بوی گل یاس می داد. این عطر از رایحه ای تقریبا طبیعی بهره می برد. ماندگاری این عطر در بطری دربسته بیشتر از چند ماه نیست. اما این عطر الان 3 سال است که تاریخ مصرف آن تمام شده است.

6- رایحه روحیه شما را تغییر می دهد.

بوها می توانند خلق و خوی شما را تغییر دهند. تحقیقات نشان می دهد که یک رایحه شیرین و تند می تواند به سرعت خلق و خوی شما را بهبود بخشد.

آیا احساس خستگی می کنید؟ از رایحه اسطوخودوس برای افزایش آرامش استفاده کنید. علاوه بر این، عطرها و ادکلن هایی با نت های اسطوخودوس در ترویج خواب شبانه بسیار موثر هستند.

قهوه شما را صبح از خواب بیدار نکرد و انرژی ندارید؟ بوی پرتقال حواس شما را بیدار می کند. از عطرهایی استفاده کنید که بوی مرکبات دارند.

آیا شما سیگاری هستید و نمی خواهید دیگران در مورد آن بدانند؟ بخوری هست که بوی چوب می دهد. مثل تام فورد عود وود. از آنها برای حفظ آرامش استفاده کنید.

همچنین استفاده از یک عطر خوب اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

7- عطرهای مردانه فقط برای مردان نیست.

بر اساس مطالعه ای که توسط وب سایت Style Caster انجام شده است، عطرهای مردانه فقط برای مردان نیستند، بلکه روغن های زنانه نیز برای زنان هستند.

یک سوم عطرهای مردانه فروخته شده توسط زنان استفاده می شود. این مشکل در همه جای دنیا وجود دارد و در تمام گروه های سنی رایج است. استفاده از عطر مردانه برای خانم ها اشکالی ندارد اما آقایان هم نباید از روغن زنانه استفاده کنند. زیرا بوی ملایم و تند آنها مخصوص خانم هاست.

البته عطرهایی هم هستند که جنسیت ندارند و هم خانم ها و هم آقایان می توانند از آن استفاده کنند. مانند ادکلن Hermes Voyage که هم خانم ها و هم آقایان از آن استفاده می کنند.

8- بوی عطر برای دو نفر می تواند متفاوت باشد.

بوی عطر در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شود. به عنوان مثال، ترکیب بدن، رشد مو و تغییرات هورمونی.

وقتی عطر می زنید، می تواند با مواد شیمیایی موجود در پوست شما مخلوط شود. عرق، محیط، و حتی رژیم غذایی شما می تواند نقش مهمی در بوی عطر پسر شما داشته باشد.

در آزمایشی که در سال 2005 روی بیش از 100 زن انجام شد، مشخص شد که بوی عطر در دوران قاعدگی یا بارداری متفاوت است.

9- استفاده از عطر باقلا بوی عطر و ادکلن را بهتر می کند

نکات مهم زیادی در مورد عطر وجود دارد، اما مهمترین آنها همین موضوع معروف است: استفاده از عطر و ادکلن ضربان قلب.

برای اولین بار یک پزشک انگلیسی متوجه شد که نبض در گردن باعث افزایش انتشار عطر و ادکلن می شود. کم کم تماشاگران باور کردند که تمام نبض های بدن باعث افزایش بو و پخش شدن عطر می شود.

در ایران استفاده از عطر بویژه عطر روغنی به نبض مچ دست بسیار رایج است. جدای از آن استفاده از عطر روی لباس نیز بی تاثیر بوده و باعث ایجاد لک روی لباس می شود.

 



برچسب ها : ,
 
Blogtez