تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
خبر

تاریخچه کاغذ دیواری

سه شنبه 19 ارديبهشت 1402

 

کاغذ دیواری پوششی تزیینی است که برای تزیین سطوح دیوار داخلی منازل، محل کار و به طور کلی نماهای داخلی و حتی بیرونی ساختمان ها استفاده می شود و یکی از مهم ترین عناصر طراحی داخلی به شمار می رود. متری فروخته می شود و دیواری استفاده شده است. کاغذ دیواری می تواند ساده (به شکل نقاشی) یا بافته شده باشد یا با الگوهای گرافیکی ساخته شود. روش های چاپ کاغذ دیواری شامل چاپ تخت، چاپ گراور، چاپ روی صفحه، چاپ دیجیتال یا چاپ چرخشی است. تاریخچه کاغذ دیواری در واقع از چین باستان شروع می شود. می گویند در قرن هشتم میلادی یک زندانی چینی راز کاغذ را برای اعراب فاش کرد و از طریق آن دانش تولید کاغذ را به اروپا منتقل کردند. پس از آن، بسیاری از ثروتمندان اروپایی کاغذهای نقاشی شده در مقیاس بزرگ را به هنرمندان سفارش دادند تا به دیوار خانه هایشان آویزان کنند، اما کاغذ دیواری واقعی با ظهور چاپ متولد شد. در دوران رنسانس، کاغذ دیواری که با استفاده از فرآیند چوب بری ساخته می شد، در بین نخبگان اروپایی بسیار محبوب بود. از قرون وسطی، طبقات بالای جامعه دیوار خانه های خود را با فرش های تزئینی تزئین می کردند. این فرش های تزئینی به اتاق رنگ می بخشند و به عنوان یک لایه عایق بین دیوار سنگی و فضای داخلی عمل می کنند و اتاق را گرم نگه می دارند.

با این حال، این فرش ها بسیار گران بودند. بنابراین فقط فوق ثروتمندان می توانستند آن را بپردازند. طبقات نیمه مرفه که به دلیل قیمت های گزاف یا جنگ هایی که تجارت بین المللی را متوقف می کرد، توان خرید این فرش ها را نداشتند، از کاغذ دیواری برای سرزندگی اتاق های خود استفاده می کردند.



اولین کاغذ دیواری ها طرح هایی شبیه به طرح های فرش داشتند و گاهی مانند فرش به صورت شل به دیوار می چسبیدند و گاهی مانند سیستم امروزی به دیوار می چسبیدند.

انگلستان یکی از کشورهای پیشرو در صنعت کاغذ دیواری است. قدیمی ترین نمونه باقی مانده از کاغذ دیواری در انگلستان، چاپ شده در لندن، مربوط به سال 1509 است. در اواسط قرن هجدهم، بریتانیا به تولیدکننده و بازاریاب اروپایی کاغذ دیواری تبدیل شد.



در آغاز قرن نوزدهم با توسعه چاپ بخار، تولیدکنندگان کاغذ دیواری در انگلستان توانستند آن را به صورت انبوه تولید کنند که منجر به کاهش قیمت و در نتیجه مقرون به صرفه شدن آن برای طبقه متوسط ​​شد.

ورود این محصول به ایران به دوران ناصرالدین شاه قاجار برمی گردد. او که علاقه خاصی به معماری و هنر غربی داشت، در جریان مرمت کاخ گلستان با پوشاندن دیوارهای کاخ با کاغذ دیواری وارداتی از اولین کسانی بود که وارد ایران شد.
 

مطالعه از منبع: https://decoration-and-design.com/دکوراسیون-داخلی/کاغذ-دیواری-در-شیراز



برچسب ها : ,
 
Blogtez