تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
خبر

ابزار اندازه گیری مانومتر

يکشنبه 14 خرداد 1402

 


گیج فشار یکی از انواع تجهیزات صنعتی است که در شرکت ها و موسسات صنعتی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. ابزارهای صنعتی بسیار متفاوت بوده و در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند، اما استفاده از هر یک از آنها باعث کاهش سهولت کار، افزایش سرعت کار و جلوگیری از خطر ایجاد فعالیت صنعتی می شود. واشر فشار یکی از کوچکترین تجهیزات صنعتی است که اکثر شرکتها به آن نیاز دارند و در اختیار دارند. هدف از استفاده از دستگاه جلوگیری از خطرات در محیط صنعتی و بررسی عملکرد دستگاه های مختلف می باشد. در قسمت بعدی به بررسی این ابزار از جنبه های مختلف می پردازیم.



مانومتر چیست؟

مانومتر که با نام های مانومتر، مانومتر یا مانومتر نیز شناخته می شود، ابزار بسیار کوچکی است که برای اندازه گیری میزان فشار مایع و گاز در صنایع استفاده می شود و یکی از پرکاربردترین تجهیزات صنعتی به شمار می رود. این ابزار تنوع زیادی دارد و در مدل ها و انواع مختلف برای صنایع قابل ارائه است و برای ایجاد وضعیت مناسب باید از مانومتر مناسب برای هر صنعت استفاده کرد. به طور کلی مانومترها به 4 گروه خشک، روغنی، دستی و دیجیتال تقسیم می شوند و هدف ما از تهیه این مقاله ارزیابی انواع مانومتر خشک و روغنی می باشد.


مانومتر خشک چیست؟

گیج فشار خشک نوعی گیج فشار است که داخل آن حفره ای دارد و داخل آن هیچ ماده یا مایعی برای اندازه گیری فشار وجود ندارد. این نوع فشار سنج به طور گسترده در کاربردهای صنعتی و شهری استفاده می شود.


گیج فشار سوخت چیست؟

گیج فشار روغن از نظر ظاهری شبیه فشارسنج خشک است با این تفاوت که پر از آب است و مایع داخل آن معمولاً گلیسیرین یا سیلیکون است. استفاده از مایعات در داخل گیج فشار روغن شرایط متفاوتی را برای بررسی فشار با این دو مدل فشارسنج ایجاد می کند.



تفاوت بین روغن و گیج خشک چیست؟

تفاوت اصلی روغن و فشار خشک را می توان به شرح زیر در نظر گرفت:

دقت اندازه گیری فشار

یکی از مهم ترین تفاوت های دو نوع فشارسنج، تفاوت در اندازه گیری فشار است. گیج فشار خشک نسبت به فشارسنج روغن دقت کمتری در اندازه گیری فشار دارد و نمی تواند فشار تجهیزات را به دقت نشان دهد. گیج های فشار روغن فشار را با دقت بسیار بالاتری اندازه گیری و نمایش می دهند.

مانومتر لرزش سونو

لرزش بازوی مانومتر نیز یکی از تفاوت های مانومتر خشک و روغنی است. مانومتر خشک بدون مایع در داخل، لرزش دست بیشتری دارد، بنابراین در اندازه گیری فشار دقت کمتری دارد. اندازه گیری دقیق تر است زیرا مایع موجود در مانومتر در برابر لرزش مقاومت می کند.



رطوبت و گرد و غبار را کاهش می دهد

سمن مترهای مورد استفاده در محیط های مرطوب و گرد و غبار نیز از نظر قابلیت کاهش رطوبت و گرد و غبار با هم تفاوت دارند، بنابراین رطوبت و گرد و غبار روی صفحه می تواند میزان رطوبت و گرد و غبار روی صفحه را کاهش دهد. استفاده از آن در شرایط مرطوب و گرد و غبار به سرعت به نمایشگر آسیب می رساند.

مقدار گیج فشار

گیج فشار روغن و خشک نیز قیمت های متفاوتی دارند و قیمتی که هنگام خرید باید پرداخت کنید نیز یکسان نیست. با توجه به اینکه گیج های روغن دقت بیشتری دارند و حرفه ای تر کار می کنند، معمولا قیمت آن ها بالاتر است و باید هزینه بیشتری برای آن ها پرداخت کنید.



دوام و پایداری

یکی دیگر از تفاوت های این دو نوع فشارسنج که باید به آن اشاره کنیم تفاوت در دوام است. از آنجایی که گیج‌های فشار روغن می‌توانند اصطکاک حرکت سوزن را در داخل منطقه کاهش دهند، طول عمر و دوام آن‌ها بیشتر از فشارسنج‌های خشک است و می‌توان از آن‌ها برای مدت طولانی در صنایع مورد نظر استفاده کرد. با این حال، هزینه های طولانی مدت را می توان با ارائه یک فشارسنج روغن کاهش داد.



گیج فشار روغن بهتر است یا خشک؟

با توجه به تفاوت گیج فشار روغن و خشک که در قسمت های بالا به آن اشاره کردیم، می توان گفت که گیج فشار روغن گزینه بهتر و مناسب تری برای صنایع مختلف است و در صورت تهیه، هزینه ها کاهش یافته و شرایط مهیا می شود. بهتر. آماده کنید البته لازم به ذکر است که هر یک از گیج های ذکر شده کاربرد خاص خود را دارند و هر کدام می توانند در شرایط مختلف مناسب و مفید باشند. به همین دلیل با وجود گیج های فشار روغن در بازار، فشار سنج خشک همچنان در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از آن منسوخ نشده است.


آنچوی روغنی و خشک چقدر است؟

البته بدلیل اینکه عملکرد مورچه روغنی از نوع خشک آن بهتر است، قیمت آن بالاتر بوده و برای خرید آن باید هزینه بیشتری صرف شود. اما برای تعیین قیمت دقیق هر یک از این فشارسنج ها باید مواردی را که بر قیمت تاثیر می گذارند، بررسی کنید، مانند:

مغازه ای که سرعت سنج را می خرید

نوع مانومتر، مانومتر دیجیتال یا دستی

مانومتر روغنی یا خشک

محدوده فشار با فشار تراکم نشان داده می شود

ویژگی های تعبیه شده در گیج فشار

مدل و مدل مانومتر

من...

هر یک از این مشکلات می تواند ارزش گیج فشار را افزایش یا کاهش دهد و به طور مستقیم بر هزینه آن تأثیر بگذارد.
 

 

گیج فشار روغن و خشک بخرید

گیج فشار روغن و خشک را می توانید از فروشگاه های مختلف فعال در این زمینه خریداری کنید. امروزه در کشور ما فروشگاه های اینترنتی مختلفی وجود دارند که انواع فشار سنج های ذکر شده را عرضه می کنند و شما می توانید آنها را به صورت آنلاین خریداری کنید. با این حال می توانید به راحتی از هر شهر یا ایالتی دستگاه فشار خون خریداری کرده و به آدرس مورد نظر خود تحویل بگیرید. در هنگام خرید گیج فشار خشک و روغن لازم به توضیح است که در صورت اعلام تمایل به خرید انواع روغن، فروشنده می تواند مخزن آزمایش را با روغن مورد نیاز پر کرده و در اختیار شما قرار دهد.


آخرین قسمت از

ابزار اندازه گیری منطقه Handelsgroup معتبرترین فروشگاه اینترنتی است که در آن می توانید گیج فشار روغن و خشک خریداری کنید. این گروه یکی از قدیمی ترین واردکنندگان و فروشندگان تجهیزات صنعتی در کشور می باشد و بیش از 20 سال تجربه در این زمینه دارد. با این حال می توانید با خیال راحت از این مجموعه فشار سنج خریداری کنید برای انجام این کار، به وب سایت گروه بازرگانی ابزار اندازه گیری مساحت به آدرس co-asa.com مراجعه کنید.

 

ادامه نوشته: https://www.asriran.com/fa/news/892299/%DA%AF%DB%8C%D8%AC-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4
 



برچسب ها : ,
 
Blogtez