تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
خبر

 


سوالی که قرن هاست دانشمندان را متحیر کرده است و پاسخ آن بدیهی است که کاملاً ساده و آسان نیست، این است که آیا ریاضیات کشف شده یا اختراع شده است؟ در این مقاله سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم

سوالی که قرن هاست دانشمندان را متحیر کرده است و سوالی که پاسخ آن چندان ساده و سرراست به نظر نمی رسد، آیا ریاضیات کشف شده یا اختراع شده است؟ در این مقاله سعی شده است پاسخ این سوال روشن شود که آیا ریاضیات یک اختراع محسوب می شود یا یک کشف؟ . . .

آلبرت انیشتین گفت: ریاضیات به علوم طبیعی دقیق و کامل امنیت خاصی می دهد که بدون ریاضیات نمی توانند به آن دست یابند.

اختراع یا کشف ریاضیات؟

ریاضیات همیشه در طبیعت حضور داشته و منتظر کشف شدن است. در واقع در تمام دنیا وجود دارد. اما علم ریاضیات به عنوان یک موضوع برای بسیاری از افراد مقوله باریکی محسوب می شود. حتی فکر کردن به محاسبات، قضایا و مسائل، جبر، هندسه، چرخش ها و ترکیب ها فضای ترسناک و ترسناکی را برای برخی افراد ایجاد می کند.

ریاضیات، به عنوان یک علم، توسط یک شخص کشف نشده در نظر گرفته می شود، بلکه همکاری ای است که با بابلی ها و مصری ها آغاز شد - یعنی تا سه هزار سال قبل از میلاد مسیح. مشارکت های قابل توجهی از یونانی ها، هندی ها و دیگران وجود دارد که به توسعه فرمول ها، انتزاعات، مفاهیم ریاضی و غیره کمک کردند. کشف ثابت ها، قوانین و قضایای مختلف بر اساس ایجاد سیستم های عددی است. همه این اعداد به فیزیک، شیمی و همه علوم دیگر انرژی حیاتی می دهند. شایان ذکر است که اعداد از علوم فوق پشتیبانی می کنند و معیارهای مشخص و مشخصی را به آنها می دهند.

آیا ریاضی پیدا شده یا ایجاد شده است؟

چرا ریاضیات یک کشف محسوب می شود؟

مفاهیم مرتبط با ریاضیات همیشه در طبیعت وجود داشته است. اشکال، تقارن، اندازه ها و کمیت ها همیشه جزء جدایی ناپذیر پدیده های طبیعی بوده اند.

تقارن

اصول تقارن و تعادل تقریباً در همه موجودات زنده ظاهر می شود. تعداد زیادی از موجودات، از جمله انسان، در آناتومی خود تقارن نشان می دهند. به عنوان مثال، ساختار بدن پستانداران باعث می شود که سمت راست و چپ ساختار تشریحی آنها تصویر یکدیگر را آینه کند. این نوع هماهنگی را می توان در قرار دادن برگ ها روی شاخه ها مشاهده کرد. به این وضعیت تقارن دو طرفه می گویند. تقارن شعاعی نوع دیگری از تقارن است که نمونه کلاسیک آن دایره است. می توانید با کشیدن خطوط دایره را به چند قسمت تقسیم کنید و هر قسمت با قسمت های دیگر برابر شود. علاوه بر این، عدم تقارن نیز بخشی از جهان است و شامل ساختارهای پیچیده ای مانند انفجار بزرگ و همچنین بسیاری از حیوانات اسفنج مانند است که فاقد تقارن در ساختار خود هستند.

مسئله

هندسه، شاخه ای از ریاضیات، به توصیف اشکال می پردازد. ما در طبیعت اشکال مختلفی می بینیم. برای مثال اجرام آسمانی مانند ماه، زمین و سیارات کروی هستند. آنها در مدارهای بیضی شکل به دور خورشید می چرخند. کوه ها، میوه هایی مانند توت فرنگی و آناناس و درختانی مانند درخت کریسمس نیز مخروطی شکل هستند. سلول های تشکیل دهنده لانه زنبوری شش ضلعی هستند.

دنباله فیبوناچی

دنباله فیبوناچی یا نسبت طلایی یکی از دنباله های بنیادی جهان در نظر گرفته می شود. این نظم در همه جا وجود دارد و کاربردهای عملی آن را می توان در الگوها یا ساختارهای بی شماری در جهان یافت. لئوناردو فیبوناچی دنباله ذکر شده را برای محاسبه تعداد تولد یک جفت خرگوش در طول یک سال پیشنهاد کرد.

جستجوی 0، 1، 1، 2، 3، 5، 8، 13، 21، 34، 55، 89 ... و غیره. منطق پشت ترتیب مذکور این است که هر عدد برابر با مجموع دو عدد قبلی است. آخرین قسمت یک عدد بزرگ قبل از نامگذاری فی، این عدد معادل مقداری مانند 1.61803 است که در ساختارهای بیولوژیکی و موقعیت های دیگر دیده می شود. قرار گرفتن دانه ها در گل های آفتابگردان، انشعاب درختان، طرح مارپیچی پوسته های مختلف نرم تنان و ساختار طوفان ها و کهکشان های مارپیچی، همگی دنباله فیبوناچی را نشان می دهند.

تمام پدیده هایی که در بالا ذکر شد جزء جدایی ناپذیر جهان و همچنین ریاضیات محسوب می شوند. ما فقط این پدیده ها را کشف کردیم و نام گذاری کردیم. با این حال، برخی اکتشافات وجود دارند که در موقعیتی قرار می گیرند که به توسعه ریاضیات به عنوان یک علم کمک می کنند.
 

برخی از اختراعات ریاضیات

پس از آغاز صنعت و تجارت در قدیم، نیاز به شمارش پدید آمد. دست انسان اولین ابزار و ابزاری بود که برای محاسبه مقادیر و مقادیر استفاده شد. پس از ده شمارش، از سنگ، سنگ، صدف یا سایر نمادهای طبیعی برای شمارش استفاده می شود. کلماتی مانند خیلی، خیلی کم، صفر، بی نهایت و غیره. به تعداد کلمات ریاضی مرتبط شده است. قبل از ظهور سیستم های اعداد، اینها اصطلاحاتی بودند که مقادیر و کمیت ها را توصیف می کردند. بعدها سیستم اعداد هندی و عربی آمد که به چرتکه و حساب منتهی شد.

مخترع سیستم های اعداد ریاضیات را بسیار بهبود بخشید و پیشرفت کرد. ریاضیدانان مشهوری مانند اقلیدس، فیثاغورث، ارشمیدس، افلاطون و غیره. ریاضیات را به عنوان یک مفهوم پایه گذاری کرد. قضایای هندسی مختلف، فرمول ها و مفاهیم جبری، ادغام، تمایز، تمایز و ادغام، لگاریتم، اعشار، نمودار، ابزارهای هندسی مانند نقاله یا خط کش، زبان های دیجیتال و نمادهای ریاضی برای کمک به ریاضیات اختراع شده است. طول و ارتفاع جدید را اندازه بگیرید و آن را مانند یک علم تمام کنید.

ایده ها و روش های زیادی در ریاضیات ایجاد شده است. با این حال، ریاضیات را کشفی می دانستند که چهره علوم دیگر را تغییر داد. علاوه بر این، ریاضیات به روش‌ها و پیشرفت‌های جدیدی برای توضیح و کشف حقایق، مفاهیم و فرآیندهای جهانی منجر می‌شود.

مرجع مقاله: https://lotusmath.ir/teaching-mathematics-cat-riazi/hesaban-11/
 



برچسب ها : ,
 
Blogtez