تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
خبر

طرز تهیه لایه بردار زرد

پنجشنبه 19 مرداد 1402

 


مواد لازم برای 4 نفر

برنج سبوس دار ۱ پیمانه

شکر 2 لیوان

زعفران آب پز نصف پیمانه

آب سرد 6 لیوان

¼ فنجان گلاب

پودر هل ¼ قاشق چایخوری

50 گرم کره

دارچین برای تزئین

تکه های پسته برای تزیین

طرز تهیه پنکیک

مرحله اول

ابتدا 3 الی 4 ساعت قبل از پخت برنج ایرانی معطر و دم کرده را تمیز کرده و در قابلمه پر از آب قرار دهید تا مرطوب شود. بعد از آن برنج را چند بار شسته و در قابلمه ای که باید زرده را بپزیم می گذاریم. پنج برابر آب روی آن ریختیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد می گذاریم تا زود بجوشد. بعد از جوش آمدن شعله را کم کنید تا 1 ساعت روی حرارت ملایم بپزد و کاملا باز شود.

طرز تهیه کراست زرد

حالا شکر را اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا کاملا در برج حل شود.سپس زردچوبه را اضافه می کنیم.وقتی شکر کاملا آب شد اگر دیدید که آب زردچوبه در این مرحله کافی نیست می توانید آب جوشیده را اضافه کنید. این کار را کم کم انجام دهید تا به مقدار مورد نظر خود برسیم و کافی است.

مرحله چهارم

(اگر قبل از افزودن شکر آب جوش اضافه شود، اضافه کردن شکر به پوسته زرد باعث رقیق شدن آن می شود و پوسته زرد بسیار آبکی به دست می آید) سپس آن را با شکر و برنج می جوشانند و به آن ته نشین می گویند.

به مرحله پنجم

(میتونید با گوشت کوب برقی خوب برای ویترون یک دستی مخلوط کنید) در 15 دقیقه آخر خلال بادام را اضافه کرده زرده را مدام ورز دهید و وقتی به غلظت دلخواه رسیدیم روغن و گلاب و هل را به صورت پودر اضافه کنید. در پایان.

نحوه درست کردن پوسته زرد

این کار از چسبیدن زرده جلوگیری می کند، بعد از پنج دقیقه ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود سپس به شکل دلخواه در بیاورید و روی آن را با دارچین و مغز پسته یا پسته بپوشانید. بکشید و صاحب آن شوید.

جلوگیری از نشت شیل زرد

اگر می خواهید از جوشیدن شیل زرد جلوگیری کنید، شعله پخش کن را روی حرارت گاز قرار دهید و آتش را کاملا خاموش کنید. اگر پوسته زرد شما آب رفته است، اجازه دهید شعله زرد ته نشین شود، سپس صبر کنید تا آب اضافی قابلمه تبخیر شود، سپس پوسته زرد رنگ را از روی حرارت بردارید تا از خراب شدن پوسته زرد جلوگیری کنید.
 

اطلاعات بیشتر:  https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-شله-زرد-زعفرانی/ 



برچسب ها : ,
 
Blogtez