تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
خبر



ورق فولادی خراشیده مهفا یکی از محصولات جدید با ظاهری زیبا می باشد که در صنایع داخلی و خارجی کاربرد فراوانی دارد. این نوع ورق فولادی شامل ورق فولادی براق، ورق فولادی جلا؛ از ورق استیل شیشه ای و ورق فولادی خراشیده تشکیل شده و نام تجاری آن شماره 4 می باشد.

لکه های روی این ورق فلزی به دلیل زیبایی خاصی که ایجاد می کند به دلیل فرآیندهای خاصی است که در طول تولید آن انجام می شود.

ورق استیل خشادر با ظاهری جذاب و خاص قابل استفاده در تمامی صنایع می باشد. از جمله کاربردهای این تیغه می توان به تولید و ساخت محصولات تزیینی در ساختمان، محصولات فضای باز، محصولات خودرویی، قطعات داخلی و خارجی لوازم خانگی و ... اشاره کرد.

به دلیل نرمی و زیبایی این نوع استیل، حس نرمی را در لمس ایجاد می کند و به همین دلیل می توان از آن در تولید محصولاتی که مستقیما با لمس انسان در تماس هستند مانند لوازم خانگی و آشپزخانه استفاده کرد. ظروف ، و غیره.

در نهایت ورق های فولادی به دلیل خواص منحصر به فردشان خراشیده می شوند. این به آن اجازه داد تا به عنوان جایگزین مناسبی برای ورق های فولادی صاف و بدون درز جایگاه خود را در بازار پیدا کند. و بالعکس باعث تغییر اساسی در بازار شد

مشخصات ورق فولادی

ورق فولادی یکی از مهمترین مصالح ساختمانی است که در انواع محصولات از جمله خودرو، تجهیزات پزشکی، صنایع غذایی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. برای طبقه بندی صفحات فولادی از استانداردهای ملی و بین المللی از جمله خواص مکانیکی و مشخصات مختلف تولید استفاده می شود.

در سیستم شماره گذاری AISI که امروزه استفاده می شود، از یک عدد سه رقمی برای طبقه بندی ورق های فولادی استفاده می شود. به عنوان مثال، در این سیستم شماره گذاری، ورق های فولادی 304 و 316 دو نوع ورق فولادی هستند که به ترتیب از آلیاژهای فولادی 304 و 316 ساخته شده اند.

طبقه بندی ورق فولادی

در سیستم طبقه بندی جدید که توسط سازمان های SAE و ASTM ایجاد شده است، از شماره UNS برای طبقه بندی ورق های فولادی استفاده می شود. یک عدد UNS از یک حرف و پنج عدد تشکیل شده است. به عنوان مثال، S30400 برای نشان دادن ورق فولادی ساخته شده از آلیاژ فولادی سیستم 304 استفاده می شود. این طبقه بندی برای توصیف ساختار خاص ورق های فولادی استفاده می شود. و همچنین برای تعیین خواص مکانیکی و مشخصات محصول.

کشورهای اروپایی نیز استانداردهای یکپارچه Euronorm را مطالعه می کنند که شامل مشخصات و خواص ورق های فولادی است. این استانداردها عموماً برای طبقه بندی ورق های فولادی بر اساس ترکیب شیمیایی، خواص مکانیکی و مشخصات ساخت استفاده می شوند. از جمله این استانداردها می توان به EN 10088 برای ورق های فولادی ضد زنگ و EN 10149 برای ورق های فولادی سازه اشاره کرد.

زمانی که کشورهای اروپایی استانداردهای Euronorm را به عنوان استانداردی یکنواخت برای ورق های فولادی پذیرفتند، استانداردهای خود را نیز برای مطابقت با این استانداردها تغییر دادند. به عنوان مثال، استانداردهای BS و EN در حال تبدیل شدن به استانداردهای جدید Euronorm هستند و برخی از گریدهای فولادی از اعداد استاندارد استفاده نمی کنند و از نمادهای دیگر مانند نام شرکت خاص و حتی سایر استانداردهای کاربردی استفاده نمی کنند.

راهنمای مشخصات ورق فولادی که به عنوان راهنمای آبی BSSA نیز شناخته می شود، که توسط انجمن ورق فولاد بریتانیا منتشر شده است، منبع قابل اعتمادی از اطلاعات در مورد ورق فولادی است. این راهنما مشخصات و خواص مختلف صفحات فولادی از جمله ترکیب شیمیایی، خواص مکانیکی و مشخصات ساخت را پوشش می دهد.

علاوه بر این، راهنمای آبی BSSA شامل توضیحاتی در مورد استانداردهای مختلف ورق فولادی است که می تواند به عنوان راهنمای عملی در انتخاب ورق فولادی مناسب برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

خواص فیزیکی پارچه فولادی را بیان کنید

ورق فولادی به عنوان یکی از محصولات فلزی با خواص فیزیکی بسیار خوب شناخته می شود.

مقاومت در برابر خوردگی: ورق فولادی به دلیل نسبت بالای عناصر آلیاژی مانند کروم، مولیبدن و نیکل، مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد. علاوه بر این، پوشش های محافظ مانند رنگ ها و پوشش های ضد خوردگی نیز می توانند مقاومت ورق های فولادی را در برابر خوردگی افزایش دهند.

مقاومت در برابر دماهای بالا و پایین: یکی از ویژگی های مهم ورق فولادی مقاومت در برابر دماهای بالا و پایین است. به دلیل نسبت بالای عناصر آلیاژی، ورق فولادی می تواند دمای بسیار پایین و بالا را تحمل کند.

سهولت در ساخت و ساخت: ورق فلز به دلیل سختی و استحکام بالا به اشکال مختلف در می آید. این مرکز ورق فلزی را تولید می کند که برای ساخت قطعات مختلف در صنایع مختلف از جمله صنایع خودروسازی، هوافضا و صنایع دفاعی استفاده می شود.

استحکام بالا: ورق فولادی به دلیل سختی و استحکام بالا مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و فشار دارد. به لطف این خاصیت از ورق فولادی به جای سایر فلزات در تولید قطعات مختلف صنعتی استفاده می شود.

شکل ظاهری: ورق فلزی به دلیل ظاهر زیبا و جذاب در تولید اقلام تزئینی مانند در و پنجره، مبلمان و صنعت استفاده می شود.

تمیز کردن آسان: ورق فولادی دارای سطح صاف و بدون خش است که شستشو و تمیز کردن آن را آسان می کند. با بهره گیری از این ویژگی، از ورق های فولادی برای تولید محصولاتی که نیاز به تمیزی و بهداشت محیطی دارند، مانند ظروف آشپزخانه و لوازم خانگی استفاده می شود.
 

نوع ورق فولادی خراشیده:

304 صفحه

این نوع ورق فولادی خراشیده نوعی ورق فولادی ساخته شده از آلیاژ استنلس استیل 304 می باشد.این آلیاژ دارای 8% نیکل و 18% کروم است و مقاومت در برابر خوردگی بسیار بالایی دارد. علاوه بر این، فولاد ضد زنگ بسیار بادوام و مقاوم در برابر جاذبه مغناطیسی است که باعث شده این قطعات به فولاد ضد زنگ معروف شوند.

ورق موجدار 304 در ضخامت های مختلف 0.5 میلی متر، 0.6 میلی متر و 0.8 میلی متر تولید می شود و به صورت رول و ورق قابل عرضه می باشد. این ورق های فولادی به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و عمر طولانی، در محصولات مختلفی مانند صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، خودروسازی، ساختمانی و ... استفاده می شود.

ورق استیل 430

صفحه فلزی مذکور از نوع انگشتی بوده و توسط آهنربا جذب می شود. به دلیل استفاده کم از عناصری مانند کروم و نیکل، قیمت این نوع ورق فلزی پایین است. مقاومت به خوردگی این کاغذ نسبت به سایر کاغذهای مشابه کمتر است.

ورق استیل 430 برای ساخت محصولاتی مانند سینک ظرفشویی و لوازم آشپزخانه استفاده می شود. این نوع ورق فلزی حاوی 14 تا 18 درصد کروم، 0.5 درصد فلز نیکل و 1 درصد منگنز است.

ورق های فولادی ضد زنگ 430 به دلیل محتوای کم کروم و نیکل، در برابر خوردگی و رسوب آب مقاوم هستند و عمدتاً برای مصارف داخلی استفاده می شوند.

انواع کاربرد ورق فولادی خراشیده را توضیح دهید.

فولاد ضد زنگ به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی مناسب در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از کاربردهای این نوع فولاد گالوانیزه عبارتند از:

1- تولید آسیاب مورد استفاده در صنعت تولید شکر: به دلیل مقاومت بالای ورق فولادی خراشیده شده در برابر خوردگی، از این نوع ورق فولادی برای ساخت آسیاب مناسب برای صنعت تولید شکر استفاده می شود.

2- تولید تجهیزات مورد نیاز در صنایع غذایی: ورق فولادی خراشیده به دلیل داشتن خواص شیمیایی در تولید تجهیزات مورد استفاده در صنایع غذایی مانند تولید روغن استفاده می شود.

3- در تولید موادی مانند سیمان و کاغذ: از نوعی ورق فولادی اچ شده برای تولید مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید سیمان و کاغذ استفاده می شود.

4- تولید قطعات مورد استفاده در صنعت کشتی سازی: این نوع ورق فولادی به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و سختی بالا برای تولید قطعات مختلف مورد استفاده در صنعت کشتی سازی استفاده می شود.

5- پمپ سازی: از ورق فولادی بدون خش برای ساخت پمپ های مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله صنعت نفت و گاز استفاده می شود.

6- کاربرد در معماری و دکوراسیون داخلی: ورق فولادی موجدار به دلیل ظاهر زیبا و جذاب در ساخت محصولات تزئینی مانند در و پنجره، محصولات خانگی و صنعتی و برای استفاده در معماری و دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

7- صنایع نفت، پتروشیمی و گاز: ورق فولادی خراشیده به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و پلاستیسیته مناسب برای تولید محصولات مورد استفاده در صنایع نفت، پتروشیمی و گاز استفاده می شود.

معرفی انواع ورق فلزی موجود در بازار

در بازار ورق انواع پرده وجود دارد که عبارتند از:

تایوان 304 صفحه

ورق فولادی تایوان 316

ورق فولادی کلمبوس از آفریقای جنوبی

ورق فولادی کره جنوبی

ورق استیل خاصر یکی از انواع ورق های فولادی است که در صنایع مختلف از جمله معماری و دکوراسیون داخلی کاربرد فراوانی دارد. این نوع از موج دار با داشتن خط و خش بر روی سطح آن بسیار جذاب است و قیمت بیشتری نسبت به آهن های موج دار صیقلی و مات دارد.

دلیل بالا بودن هزینه ورق ضایعات فلزی نسبت به سایر ورق ها هزینه خراش دادن و روکش این نوع ورق می باشد. اما به دلیل زیبایی و زیبایی از این ورق استیل برای پوشش دیوارها، نماها، در و پنجره ها و ... استفاده می شود.

به طور کلی ورق استیل خشدار مختلفی در بازار موجود است که برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند و هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. برای انتخاب مناسب ترین نوع ورق فولادی برای هر کاربرد، بهتر است با متخصصان و کارشناسان مربوطه در این زمینه مشورت کنید.

 



برچسب ها : ,
 
Blogtez