تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
خبر

مسجد جامع اصفهان که نام های دیگری مانند مسجد جامع عتیق و مسجد عتیق دارد از جمله معروف ترین بناهایی است که می توان در شهر اصفهان به بازدید از آن رفت. حتی در همین زمان در مسجد نیز کتابخانه ای ساخته و کتب علمی معتبر و ارزشمند موجود در همان دوره را در این کتابخانه جمع آوری کردند. در سال 226 مسجد موجود را خراب کردند و برخی زمین ها و خانه هایی که در اطراف وجود داشت را نیز خریداری کردند و یک مسجد و بنای بزرگ تر احداث شد. در زمان های گذشته حصاری را دور محله فهادان کشیده بودند که از آن برای برگزاری اجتماعات استفاده می کردند و محلی برای زندگی اعیان نشین ها به شمار می رفت. لازم به ذکر است که ۶۵۰۰ گونه ماهی و آبزی در این آکواریوم زندگی میکنند. بنابراین بهتر بود از محل زندگی مردم دور نگه داشته شود. روستای علی آباد از توابع دهستان بنادکوک دیزه و بخش نیر شهرستان تفت، با مختصات جغرافیایی 53 درجه و 57 دقیقه طول شرقی و 31 درجه و 29 دقیقه عرض شمالی، در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر نیر، واقع شده است. 8 جاهای دیدنی برتر در کوشک نو یزد یزد بر اساس نظرات کاربران بهترینو به ترتیب عبارتند از خانه لاری ها یزد، حمام گودک، خانه هنر یزد، موزه سکه و مردم شناسی حیدرزاده، مدرسه ضیائیه (زندان اسکندر)، سنگ مقبره رباتیک برتر، موزه آب یزد و باغ دولت آباد یزد. از دیگر مکانهای باارزش و دیدنی یزد میتوان خانه لاریها، خانه هنر، موزه آب یزد، بقعه دوارده امام، مدرسه ضیاییه معروف به زندان اسکندر، حمام ابوالمعالی و مسجد جامع کبیر را نام برد. از دیگر جاذبه های دیدن محله فهادان می توان زندان اسکندر یا مدرسه ضیائیه را نام برد که در قرن هفتم هجری به دست سید ضیاء الدین ساخته شد و تا سال 705 هجری قمری ساخت آن طول کشید.

0 تا 100 اوت لت مال دبی [بهترین اوت لت های دبی] - تخفیف دبی اما مشهورترین بانی ساخت مسجد جامع کبیر یزد، امیرعلاء الدوله کالنجار اولین امیر کاکویی و حاکم یزد از "آل کاکویه" در قرن پنجم قمری بود. 1- دو پوسته بودن گنبد سبب می شود تا همواره فضای مسجد در فصل تابستان سرد و در فصل زمستان گرم باشد. در شبستان زمستانی سنگ های مرمری وجود دارند که از طریق انعکاس نور خورشید، فضای شبستان را گرم و روشن می کنند. یک روز داشتیم میرفتیم مدرسه، مدرسهمان هم در محله جلفای اصفهان بود، دیدیم که کامیونهای عجیب و غریب پر از سربازهای خارجی و در حال عبور از خیابانهای شهر هستند، مردم هو میکشیدند و سنگ میزدند، سربازهای سوار بر کامیون هم به سمت مردم آدامس پرت میکردند که البته کسی این آدامسها را برنمیداشت، مردم وقتی این کامیونهای متفقین را میدیدند شعار «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر روس» میگفتند و بعضا فحشهای بد و ناموسی هم به آنها میگفتند. این بقعه را فاطمه خاتون همسر امیرچقماق شامی، برای محل دفن خود در یزد ساختهاست که قبر آن، دوطبقه و از جنس سنگ مرمر میباشد و در مرکز بقعه قرار گرفتهاست. قوس پیشانی سر در، قاب مستطیلی شکل که به حتم روزگاری کتیبه و نوشتههای مهمی در دل خود به یادگار داشته است و همچنین نوشتههای اطراف درب ورودی از ویژگیهای منحصر به فرد این بقعۀ تاریخی هستند. این پل یکی از شاهکارهای معماری و پل سازی ایران و جهان محسوب می شود و از زیبای و عظمت منحصر به فردی برخوردار است. این پروژه با استانداردهای جهانی همسو و در نوع خود منحصر به فرد است. برای آشنایی بیشتر با این خیابان و به دست آوردن اطلاعات کامل آن تا پایان این مطلب از مجله گردشگری لیدوماتریپ با ما همراه باشید. نیمه شمالی بازار در حال حاضر از رونق اقتصادی بیشتر برخوردار است عمده ترین کالاهای مورد معامله، پارچه وشیرینیهای یزدی، طلا و فرش است.

صنایع دستی این شهر نیز شامل: ترمه (نوعی پارچه با نقوش زیبا که معمولا به شکل بته جقه است)، شمد (نوعی روانداز بسیار نازک نخی)، گلیم، چادر شب (رختخواب پیچ)، ظروف و تزئینات مسی، ظروف و تزئینات سرامیکی، انواع کاشیها و غیره هستند. تغییرات زیادی در مسجد تازه ساز ایجاد شد که از آن جمله می توان به اصلاح جهت قبله، ساخت شبستان های ستون دار و غیره اشاره کرد. مسجد جامع تبریز مربوط به دوره سلجوقیان تا دوره قاجار است و در تبریز، خیابان شهید مطهری واقع شده و این اثر در سال 1310 بهعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این بقعه در قرن پنجم هجری در دوران حکومت سلجوقیان ساخته شده است. قدمت این بازار قدیمی یزد، به دوران قاجار و ناصرالدین شاه برمیگردد. قدمت خانهی تاریخی دهدشتی اصفهان به دوره قاجار و زمان ناصرالدین شاه برمیگردد. این آثار تاریخی بسیار باشکوه در لیست میراث فرهنگی ملی کشور به ثبت رسیده است و مسئولان گردشگری نیز به دنبال راه های مختلف برای حفظ و نگهداری از آن هستند. میتوانید پس از بازدید از این جاذبهها برای استراحت و صرف غذای خوشمزه و دلپذیر سراغ یکی از رستورانهای ملک التجار، رستوران حمام خان و یا رستوران خان دوحد بروید. اگر دوست دارید در یک فضای سنتی و دلنشین غذا صرف کنید و از آرامش حاکم بر محیط لذت ببرید، به یکی از رستورانهای هتل ملک التجار، هتل والی، هتل مشیر الممالک و یا رستوران خوان دو حد بروید. اولین طرحی که این مسجد بر اساس آن ساخته شد بر اساس سبک مسجد عربی یا خراسانی بوده است.

اگر علاقه به دیدن آثار تاریخی ایران قدیم، معماری و هنر دست کاشیکار ها دارید به مسجد عتیق اصفهان حتماً سر بزنید. چنانچه مایل باشید در یزد فست فود باکیفیت میل کنید، سری به رستوران گران قیمت سزار بزنید. با ما در درناتریپ همراه باشید تا اطلاعات جامع تری را در اختیار شما قرار دهیم. این مجموعه طول زیادی دارد و جاذبه های زیادی دارد که امکان سرگرم کردن گردشگران و مسافران را برای ساعت های طولانی فراهم می آورد. این شهر به علت بافت قدیمی که دارد جاذبه های تاریخی و آثار باستانی مختلفی را در خود جای داده که اگر از کسانی هستید که به مطالعه اثرهای تاریخی علاقه دارید پیشنهاد ما به شما این است در سفرهای خود بازدید از یزد را فراموش نکنید. به طور کلی ساخت محله فهادان را به دوران حکومت قاجاریان نسبت می دهند، بنابراین با توجه به گواهی های تاریخی که موجود می باشد سلطان قطب الدین علاقه شدیدی در نگهداری از یوز پلنگ داشته و در این محل سکونت داشته آن را برای محافظت از یوزهای خود انتخاب نموده بود به همین علت به محله یوزداران هم معروف است. محله جلفا برای خرید، پیاده روی، بازدید از جاذبه گردشگری، شکم گردی و کلی تفریحات دیگر یکی از بهترین گزینه هاست. مسجد جامع اصفهان که به مسجد جامع ومسجد جمعه اصفهان هم معروف است، یکی از بناهای تاریخی شهر اصفهان است و مربوط به قرن دوم هجری قمری است. در ساخت مسجد جامع اصفهان می توان سبک های مختلف معماری ایرانی و خارجی را مشاهده کرد. انواع رستورانها و چایخانههای سنتی نیز در این پارک وجود دارد که میتوانید برای یک وعده غذایی فوقالعاده رستورانهای این پارک دیدنی در اصفهان را انتخاب کنید.

موزههای تاریخی: علاوهبر جاذبههای مختلف میتوانید از موزههای متنوع این شهر مثل موزه آیینه، موزه آب و موزه مارکار نیز بازدید کنید. فعال هست یا مثل حمام خان؟ از دیگر جاها و خانههای باارزش و میراثی که مثل مدرسه فرانسویها حالا از خانواده دانشگاه هنر اصفهان است خانه داوید و سوکیاس در محله تبریزیها در کنار سنگتراشهاست که هرکدام شگفتیهای خود را دارد، مخصوصا خانه سوکیاس با آن تزیینات و جزییاتی هوشربا و شگفتانگیز. این بنا بر اساس معماری منطقی و حساب شده ای با آجر و ریگ و گچ و ساروج در شهر یزد ساخته شده و تزیینات بکار رفته در سقف آن زیبایی و اصالت خاصی دارد. مصالح به کار رفته در این بنا نیز آجر است. مصالحی که در ساخت این بنا به کار برده اند تنها آجر می باشد و برای تزئینات داخل از گچ بری استفاده کرده اند، از ویژگی های آن بقعه می توان نوشته اطراف درب ورودی، قوس پیشانی سردر و قاب مستطیل شکلی که در روزگاران گذشته کتیبه هایی را دارا بوده نام برد. گفته میشود که پایههای این مسجد ۹۰۰ ساله در عصر ساسانیان و بر روی یک آتشکده ساسانی بنا شد و سپس آن را در دورههای ایلخانیان، تیموریان و قاجاریان، تکمیل کردند؛ به طوری که گنبد مسجد در دوره ایلخانی، سردر بلند آن در دوره تیموری و یک شبستان زمستانی در زمان قاجاریه، بنا نهاده شد. بنای گنبد خانه متعلق به دوره ایلخانی و سر در رفیع مسجد را متعلق به زمان شاهرخ و دوره تیموری دانستهاند.

آب انبار ستی فاطمه یکی دیگر از آب انبارهای موجود در مجموعه تاریخی میدان امیرچخماق یزد است که به دستور ستی فاطمه و در زمان تیموری ساخته شد. آتشکده زرتشتیان: یکی از مهمترین ویژگیهای این آتشکده، آتشی است که بیش از ۱۵۰۰ سال روشن مانده است. مسجد جامع اصلی در زمان ساسانیان احداث شده و بر روی یک آتشکده قدیمی و مقدس بنا شده است. در مراکز محله معمولا مسجد ،حمام ،آب انبار ،حسینیه و بازارچه ،کارگاه های کوچک ،جوی (جهت دسترسی به آب قنات)قرار داشته که هنوز در بسیاری از آنها پابرجاست خانه ای است قدیمی، واقع در قلب بافت تاریخی یزد همجوار با مجموعه امیرچقماق و بازار سنتی یزد ، که روزگارانی مامن خاندان سرشناس رشتیان بوده است . هر کسی که به اصفهان سفر می کند بدون شک برنامه ای برای بازدید از این مسجد در نظر خواهد گرفت. دومین ویژگی مهم معماری مسجد امیرچخماق، دو شبستان آن است. می شود که نمونه ای از معماری دوره قاجاریان را به نمایش می گذارد و در سال 1377 آن را در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسانده اند. این بنا بر اساس معماری منطقی و حساب شده ای با آجر، ریگ، گچ و ساروج ساخته شده است و تزئینات به کار رفته در سقف آن زیبایی و اصالت خاصی دارد. پایههای بزرگ و خشتیِ بنا تقریبا از میانه تپه آتشگاه آغاز میشوند و در بالا به ستون هایی محکم و قابلِ اعتماد تبدیل میشدند که در گذشته اتاق هایی نیز بر رویِ آنها قرار داشته است. از اتاق آیینه آن به عنوان آشپزخانه و از ضلع غربی برای بهار خواب بهره می برند و دیگر فضاها را هم در فصل های پاییز مورد استفاده قرار می دهند. این بنا تا قبل از سال پنجاه و هفت به عنوان منزل مسکونی مورد استفاده قرار می گرفت که پس از چند سال متروکه بودن از اوایل سال هفتاد و نه بازسازی آن آغاز گردیده و بعد از طی سه سال، کار بازسازی به اتمام رسیده و از ابتدای سال هشتاد و دو به بهره برداری کامل رسید.

میدانید که اجاره منزل در یزد برای مسافر که به شهر آشنایی ندارد کار آسانی نیست. شاید قبل از خرید بلیط هواپیما یا قبل از اینکه برنامه سفر به اصفهان را بچینید؛ آشنایی با این جاذبه، شما را قانع کند تا آن را در الویتهای سفر به اصفهان بگنجانید! خانه دهدشتی نیز از نمونههای بارز این خانهها است که در سال ۱۳۹۵ از فضای بیرونی آن تحت عنوان یک کافی شاپ و رستوران سنتی به نام کافه رستوران هوگر استفاده شدهاست. نور گیرهایی با شیشه های عدسی مانند وجود دارد تا نور کافی وارد حمام شود و داخل حمام نیز دیده نشود. ساختمان حمام ابوالمعالی با داشتن قسمت های کامل ودست نخورده حمام قدیمی شامل هشتی، راه پله ورودی، فضای ورودی و حوضچه های متعدد آب گرم وسرد، خزینه، اتاق استراحت، شاه نشین، گرمخانه و… ساختمان حمام ابوالمعالی شامل هشتی، راه پله ورودی، فضای ورودی و حوضچه های متعدد آب گرم وسرد، خزینه، اتاق استراحت، شاه نشین، گرمخانه و… این خانه از اتاق های متعددی تشکیل شده که هر یک ویژگی خاص خود را دارند. همان طور که می دانید یزد یک شهر تاریخی است به همین خاطر در این شهر موزه های متعددی تاسیس شده که در آن ها آثار و اشیا باستانی ارزشمند به جا مانده از دوره های مختلف تاریخ نگهداری و به نمایش گذاشته شده است. در ضلع شرقی صحن سه غرفه دیده میشود، در یكی از این غرفهها کاشی محرابی فیروزهای رنگی به چشم میخورد.

درنظراست بقدرمقدور بهداری فعلی درآتیه توسعه یافته مخصوصابیمارستانی که لااقل دارای ده تختخواب ومجهزبه وسائل پزشکی لازم ازقبیل رادیوگرافی وغیره باشد تاسیس گردد وازاین راه بهداشت کارکنان ادارات وابسته که متجاوزاز سه هزارنفروباخانواده آنها درحدود ۱۵ هزار نفرمی شودتا اندازهای تامین شود. استان یزد دارای جاذبه های گردشگری، باستانی و طبیعی بسیاری است که حمام ابوالمعالی شهرستان یزد یکی از آثار تاریخی و دیدنی این استان می باشد. فضای سبز این باغ زیبا با درخت های متفاوت حس و حال شگفت انگیزی به آن داده است. در قرن سوم هجری قمری که جمعیت ساکن در این شهر رو به افزایش گذاشت، این نیاز حس شد که مسجد بزرگتری در اصفهان ساخته شود. صحن مسجد تقریبا مربعی است به مساحت ۲۸۵۰ متر به طوری که ۳۰/۵۶ متر طول و ۶۵/۵۱ متر عرض دارد و از نظر وسعت، نهمین صحن از مجموعه ده صحن قدیمی و جدید در اماکن متبرکه رضوی است. دخمه زرتشتیان: جاذبه تاریخی که شما را با آداب و رسوم مردم زرتشتی شهر آشنا میکند. در این مقاله با جاذبه های دیدنی و تاریخی استان زیبا و کهن یزد آشنا شدیم. این کلیسا تلفیقی از هنر معماری ایرانی و ارمنی است و همین موضوع فضای داخل این بنا را متمایز کرده است.

این آب انبار ها تا حدود ۴۰ سال پیش همچنان مورد استفاده عموم مردم بوده و با ورود شبکه آب لولهکشی به شهرها، به فراموشی سپرده شدهاند و دیگر کاربری گذشته را ندارند. آکواریوم اصفهان یکی دیگر از آکواریوم های ایران است که بازدید از آن برای عموم مردم آزاد است. حدود ۱۲۰ سال قدمت دارد و در داخل یکی از بازارهای مهم شهر ساخته شده و متعلق به ملک التجار است و مدخل خانه به روش روزگار خود از کوچه ای باریک و دراز با دیوارهایی بسیار بلند است. کافه رادیو و کافه پاسیو در کوچه کازرونی از بهترین کافه های چهارباغ اصفهان هستند. میر علاء الدوله گرشاسب و سید رکن الدین قاضی از بانی های مسجد جامع یزد هستند که بسیار متدین و متشخص بوده و بسیار مورد احترام مردم یزد بوده اند. این مسوول افزود: مجموعه شهدای فهرج، آب انبار دروازه مالمیر، خانه نواب وکیل، تویزههای کوچه خانه لاریها، کوچه عالم زاده در محله فهادان، تویزههای کوچه عرب و عجم فهادان، کوچه اقامتگاه دلخش، مسجد جامع فهرج، بادگیر جنب پارکینگ شهرداری یزد، تویزههای کوچه مهدی واحدی در محله فهادان و آب انبار شاه ابوالقاسم نیز در قالب این طرح مرمت و بازسازی شدند. جهت رزرو خانه دهدشتی اصفهان نیز می توانید از خدمات سایت های رزرو هتل و اقامتگاه ها استفاده نمایید. یکی از تجربه های متفاوتی که میتوانید در سفر خود به شهر اصفهان رقم بزنید، تماشای انواع پرندگان در باغ پرندگان اصفهان است.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت اجاره خودرو جهت سفر



برچسب ها : ,
 
Blogtez