تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
خبر

تثبیت کننده یخ چیست؟

يکشنبه 12 آذر 1402



تثبیت کننده ها گروهی از ترکیبات، معمولاً صمغ های غذایی پلی ساکاریدی هستند که وظیفه افزودن ویسکوزیته به مخلوط و فاز غیر یخ زده بستنی را بر عهده دارند. این منجر به بسیاری از مزایای عملکردی می شود که در زیر توضیح داده شده است و همچنین با محدود کردن تبلور مجدد یخ در طول ذخیره سازی، عمر مفید را افزایش می دهد. از انواع این مواد به عنوان تثبیت کننده بستنی استفاده می شود. برای خرید استابلایزر خوراکی با این مقاله از پیشگامان شیمی همراه باشید.
لزوم استفاده از تثبیت کننده های بستنی

بستنی بدون تثبیت کننده به دلیل حرکت آزادانه آب و رشد کریستال های یخ موجود به سرعت خراب و یخ می زند. هر چه کریستال های یخ در بستنی کوچکتر باشند، روی زبان کمتر دیده می شوند.

مخصوصاً در راهروهای توزیع بازارهای مدرن، سوپرمارکت ها، فروشندگان خودرو و ... مدت زیادی است که بستنی گرم بوده است، به طوری که با کاهش مجدد دما، مقداری از بستنی ها آب می شود و یخ می زند. این فرآیند شوک حرارتی نامیده می شود و هر بار که اتفاق می افتد، بستنی شیرین تر می شود. تثبیت کننده های یخ از این امر جلوگیری می کنند.

نقش تثبیت کننده یخ عبارت است از:

به صورت مخلوط: کاراگینان برای تثبیت امولسیون برای جلوگیری از تجمع چربی و در برخی موارد پلی ساکاریدهای دیگر برای جلوگیری از جدا شدن آب پنیر از ناسازگاری با پروتئین های شیر و همچنین برای جلوگیری از طعم مایع.

و بستنی از یخچال خارج می شود: برای تثبیت هوا و حفظ طعم

در بستنی در حین نگهداری: از تشکیل کریستال های لاکتوز جلوگیری می کند یا ساختار بلوری را در حین نگهداری کاهش می دهد و همچنین از انتقال نگهداری (در صورت کارتن) جلوگیری می کند.

در بستنی هنگام مصرف: برای جلوگیری از احساس چسبندگی در دهان و دندان، ایجاد طعم خوب در دهان

تثبیت کننده های کرم به شرح زیر است:

یک کریکت بین مراحل

گوارگام

کربوکسی متیل سلولز (CMC)

صمغ زانتان

آلژینات سدیم

کاراگینان

ژلاتین پروتئینی با منشاء حیوانی است که تقریباً منحصراً به عنوان تثبیت کننده در صنعت بستنی استفاده می شد، اما به دلیل افزایش اثربخشی و هزینه کمتر، به تدریج با پلی ساکاریدهای با منشاء گیاهی جایگزین شده است.

خرید تثبیت کننده بستنی.

شرکت بازرگانی پشگامان شیمی آماده عرضه یخ استابلایزر با بهترین قیمت و کیفیت به محض دریافت سفارش شما مشتریان گرامی می باشد. این محصول از طریق سیستم حمل و نقل مطمئن در سریع ترین زمان ممکن به شهرهای مختلف ارسال می شود. قیمت های ارائه شده توسط این شرکت همیشه پایین ترین بوده و شما مشتریان عزیز می توانید در هنگام درخواست قیمت آن را با قیمت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی مقایسه نمایید.

 



برچسب ها : ,
 
Blogtez