تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
خبر

 


در صورت عدم توجه به توصیه های بهداشتی و مراقبتی در مورد لمینت ها و کامپوزیت ها، این امکان وجود دارد که کامپوزیت ها و لمینت ها از بین رفته و فرآیند زیبایی با شکست مواجه شود. از آنجایی که این روش ها اصلا ارزان نیستند، بهتر است از آنها به درستی مراقبت شود، می دانیم که مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای مراقبت از دندان ها و لمینت ها و کامپوزیت ها ضروری است. اما چه خمیردندانی برای کامپوزیت و لمینت مناسب است؟ برای مراقبت بهتر از پرده های خود از چه نوع مسواک استفاده کنیم؟ آیا ادویه ها برای کسانی که مینای دندان دارند بی خطر هستند، اگر این سوالات را دارید و به دنبال پاسخ آن هستید، بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید. با ما بمان.



چگونه از دندان های کامپوزیت مراقبت کنیم؟

مهمترین وظیفه کامپوزیت پوشاندن عیوب قابل مشاهده دندان است. از این رو می توان گفت که کاربرد آن برای مراقبت های زیبایی بسیار بیشتر از جنبه درمانی است. در چنین شرایطی باید برای حفظ زیبایی از آنها مراقبت ویژه ای کرد. رعایت بهداشت دهان و دندان همیشه ضروری است و به بهبود سلامت دهان و دندان کمک می کند. اما برای کسانی که کامپوزیت انجام داده اند، اهمیت دو چندان دارد. زیرا ونیرهای کامپوزیت شکننده‌تر از سطح طبیعی دندان‌ها هستند و فقط با هیچ خمیردندانی تمیز نمی‌شوند. برای مراقبت کلی بهتر، بهتر است سالی دو بار به دندانپزشک مراجعه کنید تا وضعیت دندان ها از نظر جرم گیری، تشکیل پلاک، التهاب لثه و شل شدن کامپوزیت ها بررسی شود.
 

 

با انجام این مراحل، پروتزهای مصنوعی شما برای سال های آینده از دندان های شما محافظت می کند. میانگین طول عمر عرشه کامپوزیت 7 تا 15 سال است، بسته به نحوه مراقبت از آن. با این حال، اگر بهداشت و مراقبت مناسب از دهان را رعایت نکنید، در خطر آسیب جدی به روکش ها، مینای دندان و ساختار دندان هستید. به عنوان مثال، اگر از خمیر دندان نامناسب استفاده می کنید، می توانید به مینای دندان رقیق شده و التهاب لثه مبتلا شوید. اگر به طور منظم نخ دندان نکشید، باکتری هایی که باعث ایجاد حفره می شوند می توانند بین دندان های شما تجمع کنند.



آیا همه می توانند از لمینت کامپوزیت و سرامیکی استفاده کنند؟

امروزه روکش ها و کامپوزیت های دندان از تکنیک های دندانپزشکی زیبایی هستند که مخاطبان زیادی دارند. می دانیم که روکش ها و کامپوزیت های دندانی گزینه های محبوبی برای بازگرداندن زیبایی دندان های شما هستند. اما آیا همه کاندیدای مناسبی برای لمینت و کامپوزیت دندان هستند؟

در پاسخ باید بگوییم کسانی که دندان های نسبتا سالمی دارند و بهداشت دهان و دندان را رعایت می کنند می توانند از این روش ها استفاده کنند. اگر دندان های شما ناسالم هستند یا از آن دسته افرادی هستید که مسواک نمی زنند یا نخ دندان نمی کشند و در صورت رعایت نکردن بهداشت، هنجارها را رعایت نمی کنند، ممکن است کاندیدای مناسبی برای ونیر نباشید. کسانی که دندان های سالمی دارند اما از نظر زیبایی دندان دارای نقاط ضعفی هستند ممکن است کاندیدای مناسبی برای این روش باشند.
 

اگر دندان های شما تغییر رنگ، شکستگی و یا عدم یکسان بودن اندازه و همچنین کوتاه و بلند بودن دندان های شما دارد، می توانید با استفاده از روکش ها و لمینیت های کامپوزیت زیبایی دندان های خود را بازیابی کنید. روکش ها پوشش های نازکی هستند که روی سطوح خارجی دندان ها قرار می گیرند و ظاهر زیبایی به لبخند شما می بخشند.



کدام خمیر دندان برای کامپوزیت ونیر و لمینت مناسب است؟

خمیر دندان انواع مختلفی دارد و برندهای مختلفی از خمیردندان در بازار وجود دارد. اما کدام یک از این انواع برای دندان هایی که دارای ونیر کامپوزیت یا لمینت هستند بهتر است؟ در ادامه به ویژگی های یک خمیر دندان خوب برای کامپوزیت و لمینت اشاره می کنیم.

خمیر دندان مناسب برای کامپوزیت و لمینت:

این خمیر دندان برای ونیرهای کامپوزیت یا لمینت های سرامیکی که دارای خواص زیر هستند مناسب است.

بهتر است خمیر دندانی را انتخاب کنید که بی رنگ یا نزدیک به سفید باشد. هرچه خمیر دندان کمتر باشد، برای سلامت و ماندگاری کامپوزیت ها و لمینت ها بهتر است.

اگر خمیردندان شما حاوی پراکسید هیدروژن باشد، برای کامپوزیت ها و لمینت ها بهتر است و از آن محافظت بیشتری می کند. به علاوه در صورت وجود خمیردندان حاوی پراکسید هیدروژن رنگ این روکش ها روشن باقی می ماند و به راحتی محو نمی شود.



خمیر دندان باید ضد حساسیت باشد.

سعی کنید از خمیر دندان استفاده نکنید. برخی ممکن است فکر کنند که این خمیرها به روشن شدن رنگ روکش ها و دندان ها کمک می کنند. اما این نوع خمیردندان را نباید روی دندان های تمیز استفاده کرد.

از خمیر دندان با ساینده ملایم استفاده کنید. ساینده موجود در اطلاعات خمیردندان RDA است.

خمیر دندان حاوی سیلیس انتخاب خوبی برای دندان های دارای روکش است. برای اینکه بفهمید یک خمیردندان حاوی سیلیس است یا خیر، می توانید اطلاعات روی خمیردندان را با دقت مطالعه کنید.

خمیر دندانی تهیه کنید که حاوی کربنات سدیم یا جوش شیرین نباشد. این مواد می توانند به ونیرهای لمینت و کامپوزیت آسیب برسانند.



کدام مسواک برای لمینت و کامپوزیت مناسب است؟

افرادی که دارای پلاک دندان و روکش های چوبی هستند به این فکر می کنند که کدام مسواک برای آنها مناسب است. برای انتخاب بهترین مسواک با دندانپزشک مشورت کنید. توجه داشته باشید که بهترین و مناسب ترین مسواک برای افراد مبتلا به واریس، مسواک نرم است.
 

مسواک خشن می تواند به روکش ها و لثه ها آسیب برساند. از طرفی لثه های آسیب دیده نمی توانند به درستی از دندان ها محافظت کنند و دندان های آسیب دیده نمی توانند میزبان خوبی برای روکش ها باشند. بنابراین انتخاب بهترین مسواک در حفظ سلامت دندان ها، روکش ها و لثه ها موثر است.مسواکی که انتخاب می کنید نباید بیش از 6 ماه استفاده شود. زیرا مسواک آنها ممکن است از کار بیفتد و دندان ها را به درستی تمیز نکند.

نحوه مسواک زدن دندان ها به اندازه نوع مسواک برای سالم نگه داشتن دندان های پوسته ای موثر است. اگر مسواک خوبی داشته باشید اما به درستی مسواک نزنید، دندان ها و لثه های شما آسیب می بینند. پس حتما از دندانپزشک خود بخواهید تا نحوه صحیح مسواک زدن دندان ها را به شما آموزش دهد.خوشبختانه برخی از شرکت های تولید مسواک مسواک های مخصوص کامپوزیت و لمینت ساخته اند که به طور موثر عمر روکش های شما را افزایش می دهد.


نخ دندان برای کامپوزیت و لمینت دندان.

معمولا کسانی که لمینت و کامپوزیت ونیر دارند از نخ دندان کشیدن می ترسند. این باعث می شود از آلودگی دوری کنند. اما حقیقت این است که نخ دندان کشیدن نه تنها به ترکیب و لمینت ها آسیب نمی رساند، بلکه عمر آنها را افزایش می دهد.

افرادی که نخ دندان نمی کشند سریعتر حفره ایجاد می کنند که باعث پیری روکش یا کوتاه شدن قابل توجه عمر آنها می شود. علائم و درمان پوسیدگی دندان را بشناسید و در اسرع وقت اقدام به درمان کنید.

مشکل استفاده از نخ دندان برای کسانی که کامپوزیت و لمینت دارند، نحوه کشش آنها است. افرادی که نخ دندان می کشند معمولاً این کار را اشتباه انجام می دهند. نخ دندان کشیدن بین دندان ها به تنهایی نمی تواند به طور کامل از پوسیدگی دندان جلوگیری کند و کافی نیست. برای استفاده صحیح از نخ دندان باید با دندانپزشک خود مشورت کنید و روش صحیح نخ دندان کشیدن را از او بیاموزید.

نکته دیگری در مورد کشیدن دندان وجود دارد و آن استفاده از نخ دندان برای یک دندان است. شما نباید از نخی که روی یک دندان استفاده کرده اید برای دندان دیگر استفاده کنید. زیرا این امر منجر به این می شود که بخشی از غذا بین دندان ها باقی بماند. بنابراین، مقداری از نخ دندانی را که یک بار استفاده کرده اید بیرون بکشید، آن را دور بیندازید و از نخ دندان جدید روی دندان دیگری استفاده کنید.

 

مزایا و معایب خمیر دندان ساینده چیست؟

خمیردندان ها اغلب از یک ماده ساینده برای تمیز کردن دندان استفاده می کنند. رایج ترین عناصر به کار رفته در آنها شامل کربنات کلسیم، سیلیس، هیدروکسید آلومینیوم و آلومینیوم یا فسفات کلسیم است. آنها پلاک و تارتار را از بین می برند و در نتیجه دندان های تمیز و سفیدتری به شما می دهند، اما خراش دادن و ساییدن برخی از لایه های خارجی دندان شما را نیز از بین می برد. این لایه محافظ بیرونی به نام مینای دندان در معرض خطر دائمی آسیب است. هنگامی که لمینت را قرار می دهید، پزشک مقداری از مینای دندان را می تراشد. این باعث می شود دندان های شما آسیب پذیرتر شوند. بنابراین، خمیر دندان کامپوزیت نباید حاوی مواد ساینده باشد تا به دندان آسیب نرساند. همچنین با گذشت زمان، این خمیردندان‌ها می‌توانند روکش‌ها را نازک کرده و باعث بریدگی یا ترک خوردن آن‌ها شوند.



چگونه پوسیدگی دندان می تواند به کامپوزیت شما آسیب برساند؟

پوسیدگی دندان به دلیل فعالیت باکتری ها در سطح خارجی دندان رخ می دهد و بعد از کامپوزیت بیشتر به دلیل نازک شدن مینای دندان رخ می دهد. باکتری ها می توانند به مینای طبیعی دندان در انتهای تاج حمله کنند. باکتری ها می توانند مینای دندان را از بین ببرند و باعث ایجاد حفره شوند. حفره های زیر رزین های کامپوزیت معمولاً پنهان هستند و تا زمانی که احساس ناراحتی نکنید متوجه خراب شدن آنها نخواهید شد. بنابراین لازم است سالی دو بار به دندانپزشک مراجعه کنید تا وضعیت دندان های خود را بررسی کنید.

حفره‌ها باعث شل شدن لثه‌ها می‌شوند و اگر حفره‌ای برای مدت طولانی تشخیص داده نشود، می‌تواند به حدی پیشرفت کند که برای نجات دندان به یک کانال ریشه نیاز داشته باشید. در این صورت روکش دندان باید برداشته شود.

اگر به دنبال پر کردن هستید مهم است که به یاد داشته باشید که طول عمر روکش ها به میزان بهداشت دهان و دندان شما بستگی دارد.
 

مراجعه به سایت: https://drsheidaclinic.com/



برچسب ها : ,
 
Blogtez