تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
خبر



صرافی‌های ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازار عظیم ارزهای دیجیتال است. وقتی صحبت از خرید و فروش ارزهای دیجیتال می شود، یکی از ساده ترین و مطمئن ترین راه ها برای انجام این کار، بهترین صرافی های ارز دیجیتال است.

صرافی ارز دیجیتال به چه معناست؟

صرافی ارزهای دیجیتال مکانی است که مشتریان می توانند ارزهای دیجیتال خود را برای ارزهای فیات یا جفت ارز (مانند بیت کوین و اتریوم) خریداری و بفروشند. این صرافی ها معمولا به دو صورت فیزیکی یا آنلاین عمل می کنند.

مبادله در لغت به معنای مبادله، معامله و مبادله است. اول اینکه وقتی ارز دیجیتال وارد ایران شد، صرافی های فعال در این محل مبادله فراخوانی شد. اما به مرور زمان این اصطلاح با عبارت Exchange جایگزین شد و به همین دلیل است که امروزه بیشتر این پلتفرم ها به عنوان صرافی شناخته می شوند.

ظهور اولین صرافی ارز دیجیتال در جهان

اولین صرافی ارز دیجیتال جهان در سال 2004 در استرالیا راه اندازی شد. در آن زمان این صرافی به دلیل نداشتن مجوز رسمی برای فعالیت ارزهای دیجیتال و اطلاعات بسیار اندک در مورد ارز دیجیتال، موفق به جذب مشتری نشد و همین امر باعث شد تا فعالیت آنها به سرعت به پایان برسد.

دو سال بعد، صرافی دیگری در آمریکا توسط دو روس و یک مرد لهستانی تأسیس شد. آنها توانستند در طول فعالیت خود تقریباً 30 میلیون دلار ارز دیجیتال بخرند و بفروشند. اما پس از آن به دلیل نبود مقررات مشخص و دقیق در مورد ارزهای دیجیتال، سرویس امنیتی ایالات متحده فعالیت این صرافی را غیرقانونی دانست و آن را پلمب کرد. همچنین صاحبان این صرافی ارز دیجیتال به 5 سال زندان محکوم شدند. اما امروزه با گذشت زمان فعالیت این صرافی ها قانونی شده است. ایران همچنین دارای قوانینی است که بر عملکرد صرافی‌ها در اخبار ارز دیجیتال حاکم است.

صرافی ارز دیجیتال چگونه کار می کند؟

همانطور که قبلا ذکر شد، صرافی های ارز دیجیتال مکان هایی برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند. معمولا نرخ و قیمت یک ارز دیجیتال در صرافی های ارز دیجیتال با توجه به حجم عرضه و تقاضا تعیین می شود. به طوری که تقاضا افزایش می یابد؛ قیمت ارز دیجیتال نیز افزایش می یابد و بالعکس. البته عوامل زیادی مانند نوسانات بازار می تواند بر آن تأثیر بگذارد; اما بیشترین تاثیر از مبادله می‌آید.

صرافی ارز دیجیتال می تواند ساختار فیزیکی یا آنلاین داشته باشد. به عبارت دیگر، معرفی مکانی ویژه برای معاملات خارج از سایت و غیر حضوری و آنلاین، خرید و فروش حضوری با مشتریان خود؛ اما رایج ترین روشی که این صرافی ها استفاده می کنند، روش آنلاین است.

علاوه بر این، آنها می توانند عملکرد و ابزارهایی را در اختیار کاربران قرار دهند. متفاوت از یکدیگر بسیاری از این صرافی های ارز دیجیتال فقط سفارشات خرید و فروش را پردازش می کنند و به عنوان واسطه بین خریداران و فروشندگان عمل می کنند و از تراکنش بین آنها سود می برند. این صرافی ها کیف پول ارزهایی را که در وب سایت خود پشتیبانی می کنند در نظر می گیرند تا کاربران بتوانند از این طریق ارزهای دیجیتال خود را برای معامله وارد کرده و یا در صورت لزوم برای تراکنش های بعدی ذخیره کنند.

اما انواع دیگری از صرافی های ارز دیجیتال وجود دارد که به کاربران امکان می دهد مستقیماً با صاحبان صرافی معامله کنند. این صرافی ها معمولا به کاربرانی که در یک منطقه یا مکان خاص فعال هستند خدمات ارائه می دهند.

طبقه بندی صرافی های ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال به روش های مختلفی طبقه بندی می شود که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

طبقه بندی صرافی های ارز دیجیتال بر اساس مخاطب

این رابط ها بر اساس مخاطب به خصوصی، عمومی و منطقه ای طبقه بندی می شوند. در صرافی های خصوصی، عضویت کاربر فقط با دعوت از صرافی است. اما در قالب این تعاملات در سراسر دنیا خدماتی به مشتریان ارائه می شود. در دسته بندی منطقه ای، تنها کاربرانی که در منطقه یا کشور خاصی هستند حق عضویت در صرافی را دارند.

طبقه بندی صرافی های ارز دیجیتال بر اساس نوع تراکنش

در این نوع طبقه بندی، صرافی های ارز دیجیتال بر اساس نوع عملکردشان تقسیم بندی می شوند. به عنوان مثال، در برخی از صرافی ها می توانید تنها با پرداخت ارز فیات، ارز مورد نظر خود را خریداری کنید و بالعکس. و در برخی از آنها فقط می توانید یک ارز را با ارز دیگری مبادله کنید. در عین حال، صرافی هایی وجود دارند که از دو روش فوق پشتیبانی می کنند.

طبقه بندی صرافی های ارزهای دیجیتال بر اساس نوع مالکیت کیف پول کاربران

این طبقه بندی رایج ترین نوع طبقه بندی صرافی های ارز دیجیتال است که در آن صرافی ها به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می شوند. در صرافی های متمرکز ارز دیجیتال، کاربران کلید کیف پول خصوصی خود را برای تضمین تراکنش ها در اختیار صرافی قرار می دهند. این روش در حال حاضر رایج ترین روشی است که صرافی های ارز دیجیتال برای تضمین تراکنش ها در پلتفرم خود از آن استفاده می کنند.

در صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال (DEX)، کلید مخفی کیف پول فقط در اختیار کاربر است و امنیت تراکنش‌های انجام شده در صرافی به دیگران داده می‌شود، معمولاً تراکنش در صرافی از طریق انجام می‌شود. قراردادهای هوشمند اکثر کارفرمایان انعطاف پذیری زیادی را نمی پذیرند. علاوه بر این، اگر کلید خصوصی گم شود، راهی برای بازیابی دارایی های آن وجود ندارد و برای همیشه مالکی وجود نخواهد داشت.

آیا صرافی های ارز دیجیتال باید خودگردان باشند؟

مبادلات ارزهای دیجیتال می توانند مستقل باشند یا توسط سازمان های دولتی تنظیم شوند. اگرچه این صرافی ها برای شروع فعالیت خود نیازمند تایید بانک مرکزی هستند. اما می توان آنها را کاملاً مستقل مدیریت کرد. به همین دلیل شاهد تغییرات زیادی در قیمت ارزهای دیجیتال خواهید بود که همگی ناشی از فعالیت مستقل این صرافی ها است.

صرافی های ارزهای دیجیتال در ایران مانند استارت آپ ها عمل می کنند. و به دلیل ماهیت جدید این رشته، قوانین مشخص و مدونی برای فعالیت آن وضع نشده است. آیا می خواهید اخبار مربوط به فعالیت های تبادل ارزهای دیجیتال در ایران را دنبال کنید؟ این را می توانید در صفحه اخبار و وبلاگ مشاهده کنید.

دلایل تفاوت قیمت ارزهای دیجیتال در مبادلات ارز دیجیتال

صرافی های ارز دیجیتال به صورت مستقل و مجزا کار می کنند و قیمت فعلی یک ارز دیجیتال در صرافی، عرضه و تقاضای خرید و فروش در آنها را تعیین می کند و بسته به نتایج قیمت صرافی های مختلف، قیمت جهانی هر ارز دیجیتالی را تعیین می کند. . ارز تعیین می شود. معمولاً تفاوت قیمت در این صرافی ها بسیار ناچیز است و اگر اختلاف بیشتر باشد، ورود معامله گران به این بورس، تفاوت قیمت را جبران می کند.
 

بدون تایید هویت می توانید در کدام صرافی های ارز دیجیتال مشترک شوید؟

روش بدون تایید، روشی است که به صرافی ارز دیجیتال اجازه می دهد تا بدون ارائه هیچ مدرک هویتی به کاربران خود اجازه عضویت داده و در نهایت ارز دیجیتال خود را بفروشد و بخرد و بفروشد.

اگرچه روش بدون احراز هویت بسیار امن است، اما برخی از کیف پول های دیجیتال به کاربران خود اجازه می دهند بدون احراز هویت ثبت نام کنند. StormGain، KuCoin، BitMax و Bitfinex صرافی های غیر رسمی هستند که می توانید بدون ارائه اسناد خاصی برای ایجاد حساب کاربری از آنها استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که احراز هویت از هک کارت های بانکی (حساب های کاربری)، پولشویی، فرار مالیاتی و کلاهبرداری در تراکنش های کاربران جلوگیری می کند. بنابراین اگر به امنیت دارایی های خود اهمیت می دهید، بهتر است قبل از تکمیل تراکنش، فرآیند احراز هویت را تکمیل کنید.

بهترین صرافی های ارز دیجیتال

برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال، شناخت بهترین صرافی های ارز دیجیتالی که در این زمینه فعال هستند بسیار مهم است. در ادامه بحث به برخی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال داخلی و خارجی خواهیم پرداخت.

صرافی بایننس

بایننس یکی از محبوب ترین و قابل اعتمادترین صرافی ها در جهان است. این صرافی ارز دیجیتال در سال 2017 توسط چانگ پنگ ژائو تاسیس شد. صرافی بایننس به عنوان یک واسطه بین خریداران و فروشندگان عمل می کند. به این معنی که خریداران و فروشندگان سفارش خرید و فروش را ثبت می کنند و این پلتفرم تراکنش بین آنها را تسهیل می کند.

بایننس ارز دیجیتال خود را به نام بایننس کوین (BNB) دارد. با استفاده از این سکه، کاربران می توانند هزینه های تراکنش را کاهش دهند و کارمزد کمتری بپردازند.

بایننس در تمام این سال ها به دلیل امنیت، سابقه و شهرت خود به یکی از محبوب ترین صرافی های ارز دیجیتال در جهان تبدیل شده است. صرافی بایننس با تمام ویژگی های مثبتش برای کاربران ایرانی ایده آل نیست. زیرا این صرافی به دلیل تحریم های اقتصادی به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی دهد و حساب کاربری آنها را می بندد.

صرافی کوین بیس

یکی دیگر از صرافی های معروف در زمینه ارزهای دیجیتال کوین بیس است. تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط این صرافی محدود است و بیشتر بر روی چهار ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین تمرکز دارد. این اصلاح به دلیل رابط کاربری ساده و آسان می تواند انتخاب خوبی برای کاربران تازه کار باشد.

صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس دو فعالیت متفاوت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام می دهد. این بدان معنی است که علاوه بر خرید و فروش ارزهای دیجیتال به سایر کاربران، همچنین می توانید ارزهای رمزنگاری شده را مستقیماً از کوین بیس خریداری کنید. کارمزد تراکنش در صرافی کوین بیس بسته به حجم تراکنش متفاوت است.

نرخ ارز دیجیتال بیت ترکس

صرافی ارز دیجیتال Bittrex یکی دیگر از پلتفرم های محبوب در زمینه ارزهای دیجیتال است. این صرافی به کاربران امکان خرید و فروش بیش از ۲۵۰ ارز دیجیتال را می داد. Bittrex، مانند دیگر رقیب خود بایننس، به عنوان یک واسطه بین خریداران و فروشندگان عمل می کند. در این صرافی کاربران فقط می توانند با ارزهای دیجیتال معامله کنند. این بدان معناست که امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با ارزهای فیات وجود ندارد. کارمزد مبادله بیت ترکس برای تراکنش های کم ارزش ثابت و معادل 2.5 درصد است.

این صرافی آمریکایی هر روز شاهد حجم زیادی از تراکنش های ارز دیجیتال است، اما مانند سایر پلتفرم ها، صرافی ارز دیجیتال نیز کاربران ایرانی را مسدود می کند.

تبادل شریک

صرافی ارز دیجیتال همتوپی یک پلتفرم آنلاین معاملات ارزهای دیجیتال است که به کاربران امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با ریال بدون ترس از تحریم های اقتصادی را به دلیل زیرساخت ملی در ایران می دهد. در این صرافی دیجیتال علاوه بر خرید و فروش مستقیم ارزهای دیجیتال. شما همچنین می توانید ارزهای دیجیتال خود را با سایر کاربران از طریق انجمن تجارت معامله کنید.

Hamtopi از بیت کوین، اتریوم، تتر، بیت کوین کش، لایت کوین، چین لینک و ترون پشتیبانی می کند و با ارائه کیف پول های مبتنی بر بلاک چین به کاربران کمک می کند تا ارزهای دیجیتال خود را بهتر حفظ کنند.

چگونه در صرافی ارز دیجیتال بایننس ثبت نام کنیم؟ صرافی بیت ارز

نحوه ثبت نام برای صرافی ارز دیجیتال بسته به فرآیند احراز هویت ممکن است کمی متفاوت باشد. همانطور که در بالا ذکر شد، نیازی به ارائه مدارک شناسایی در صرافی های ارز دیجیتال بدون احراز هویت نیست. بنابراین تنها در صورتی قادر به ایجاد حساب کاربری خود خواهید بود که ایمیل فعالی داشته باشید. اما در صرافی هایی که کاربران باید مراحل احراز هویت را طی کنند و مدارک شناسایی را در چند مرحله ارائه دهند تا عضو شوند، این مراحل در همه صرافی ها با تغییرات جزئی یکسان است. به عنوان مثال، در اینجا نحوه ثبت صرافی ارز دیجیتال بایننس آورده شده است.

توجه داشته باشید که اولاً برای ایجاد حساب کاربری در بایننس نباید از IP ایرانی استفاده کنید. همچنین به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران، از کشوری غیر از آمریکا وصل شوید. زیرا در این صورت حساب کاربری شما بسته خواهد شد. با استفاده از نرم افزار VPN می توانید IP خود را تغییر دهید، تاجران حرفه ای سرور مجازی (VPS) را برای این منظور ارائه می دهند. این سرور می تواند یک کامپیوتر در کشور دیگری باشد که کاربر می تواند از راه دور به آن متصل شود.

لینک Binance.com را در مرورگر خود جستجو کنید و وارد بخش ثبت نام در صفحه اول وب سایت شوید

صفحه ثبت نام را تکمیل کنید و از یک آدرس ایمیل معتبر و فعال برای تایید هویت خود استفاده کنید. زیرا لینک تایید به ایمیل شما ارسال می شود.

اگر شخصی شما را با Binance معرفی کرد، می توانید کد ID را در قسمت Referral ID وارد کنید. این کاملا اختیاری است. اگر کد ارجاعی را وارد کنید، صرافی بایننس کمیسیونی را از تراکنش شما به ارجاع اختصاص می دهد.

پس از وارد کردن ایمیل خود، رمز عبور مورد نظر و تایید قوانین بایننس، برای ایجاد حساب کاربری باید روی گزینه create account کلیک کنید.

پس از پر کردن فرم ثبت نام، سایت به حساب ایمیل شما پیامی ارسال می کند که با تایید لینک موجود در این پیام، حساب خود را فعال کنید.

برای ورود به حساب کاربری خود باید بر روی دکمه ورود کلیک کنید.

حال در مرحله بعد کیف پول خود را بسازید و در نهایت برای شروع تراکنش ها باید آن را شارژ کنید.

 



برچسب ها : ,
 
Blogtez