تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
خبر



امروزه رقابت تجاری به فضای مجازی منتقل شده است و برای بهتر دیده شدن نیاز به یک وب سایت ارزشمند و بهینه دارید. اگر می خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید، باید اطلاعاتی در مورد طراحی سایت داشته باشید. وقتی با یک طراح یا شرکت برنامه نویسی تماس می گیرید، پاسخ دقیقی برای سوال خود دریافت نمی کنید زیرا بسیار مبهم و مشخص است. برای درک پیش نیازهای طراحی سایت بهتر است این مقاله را بخوانید.

برای شروع باید به دو سوال مهم پاسخ دهید و پس از بررسی کامل می توانید در این مسیر طولانی قدم بگذارید. با پاسخ به این سوالات می توانید دقیقا مشخص کنید که به چه قابلیت ها و ویژگی هایی نیاز دارید و شروع به ارائه آنها کنید.

برای طراحی وب سایت چه کارهایی باید انجام دهید؟

برای ایجاد یک سایت چه چیزی لازم است؟

در ادامه به هر یک از این سوالات به تفصیل پاسخ داده خواهد شد.

شما به طور کلی می توانید یک وب سایت را به دو روش بسازید. روش اول استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند php، asp.net، جاوا اسکریپت و غیره است که به دلیل ماهیت نسبتاً گران، زمان بر و پرهزینه ایجاد یک صفحه خاص، معمولاً توصیه نمی شوند. روش دوم استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده مانند وردپرس، جوملا و دروپال است.

در زیر الزامات طراحی وب سایت برای هر یک از این دو رویکرد (برنامه نویسی یا سیستم های مدیریت محتوا) را شرح می دهیم.

برای طراحی سایت چه باید کرد؟

در این قسمت مراحل اولیه ای که در طراحی سایت باید طی شود را به اختصار بیان می کنیم.

از قبل برنامه ریزی و هدف صفحه را مشخص کنید

طراحی گرافیکی صفحات در فتوشاپ

تبدیل فایل های گرافیکی به کدهای HTML یا CSS

طراحی وب سایت

پیکربندی سایت در هاست

تولید محتوا

تست سایت

توجه: تا زمانی که همه چیز را در مورد طراحی وب سایت متوجه نشدید، این مسیر را طی نکنید. زیرا چالش ها و مشکلاتی که با آن روبرو هستید کاملا تخصصی است و نیاز به مهارت و دانش کافی دارد.

C5 به عنوان بهترین شرکت طراحی سایت و یکی از پیشگامان در زمینه طراحی سایت، با سال ها تجربه و با کمک کارشناسان مجرب، سایت های عالی و باکیفیت را طراحی می کند و هر آنچه را که برای طراحی نیاز دارید ارائه می دهد. سایتی به حرفه ای ترین شکل ممکن. طراحی وب سایت.

معرفی تمامی فاکتورهای لازم برای طراحی سایت

قبل از ورود به اصل طراحی سایت، باید بدانید که هدف شما از طراحی سایت چیست؟ اگر کسب و کار شما پتانسیل رشد زیادی دارد و بازار هدف زیادی دارید، بهتر است برای ایجاد سایت خود به سراغ یک برنامه نویس حرفه ای بروید. استفاده از دانش برنامه نویسان برای طراحی یک وب سایت حرفه ای هزینه بیشتری نسبت به سایر روش ها دارد و باید سرمایه زیادی داشته باشید. اگر هدف شما از طراحی سایت ایجاد یک کسب و کار نوپا کم هزینه است تا به سرعت به سوددهی برسد، پیشنهاد می کنیم از یک سیستم مدیریت محتوای آماده مانند وردپرس استفاده کنید.

به طور کلی، یک سایت، چه برنامه ریزی شده باشد و چه با وردپرس تمام شده باشد، به 4 چیز نیاز دارد:

حکم

عدم

قالب

صفحه کنترل

بعد از اینکه هدف از طراحی وب سایت خود را مشخص کردیم و تصمیم گرفتیم از کدام روش استفاده کنیم، به سراغ نکات ضروری طراحی سایت می رویم.

بهترین روش برای طراحی سایت

راه های مختلفی برای ایجاد یک وب سایت وجود دارد. این روش ها شامل ایجاد سایت با استفاده از وردپرس، ویرایش آن با استفاده از کدنویسی و استفاده از سایت ساز است. راه اندازی یک وب سایت با استفاده از برنامه نویسی فرآیندی پیچیده، زمان بر و پرهزینه است. این به طور کلی توصیه نمی شود.

ایجاد سایت با وردپرس امروزه یک روش بسیار محبوب است. برای ایجاد سایت با وردپرس باید هاست و دامنه خریداری کنید، وردپرس را روی هاست خود نصب کنید و سایت خود را با قالب آماده یا سفارشی طراحی کنید.

اما یک راه ساده تر از وردپرس وجود دارد. این روش استفاده از صفحه ساز است. وب سایت و فروشگاه ساز C5 سرویسی است که بر روی وردپرس ساخته شده و تمامی مراحل آماده سازی هاست، دامنه و ... را انجام می دهد. به طور خودکار برای شما هزینه طراحی وب سایت با سازنده وب سایت بسیار مقرون به صرفه است و زمان بسیار کمی می برد. بنابراین بهترین راه برای طراحی وب سایت استفاده از سایت ساز است.

ساخت وب سایت با استفاده از مدیریت محتوا

CMS (سیستم مدیریت محتوا) سیستمی برای افرادی است که علاقه ای به کدنویسی ندارند یا نمی خواهند پول زیادی برای برنامه نویسی وب سایت بپردازند. وردپرس یکی از محبوب ترین و ساده ترین سیستم های مدیریت محتوا است که به افراد اجازه می دهد محتوای وب سایت خود را مدیریت و میزبانی کنند. این روش ساده تر و کاربردی تر از برنامه نویسی وب سایت است و دارای مزایای بسیاری از جمله منبع باز، ساختار انعطاف پذیر، مدیریت راحت، سرعت و کارایی بالا می باشد.

هر آنچه برای طراحی سایت نیاز دارید

اکنون که با دو روش ساخت یک وب سایت آشنا شدید، وقت آن است که در مورد آنچه برای طراحی وب سایت نیاز است صحبت کنیم.

مواد اولیه برای طراحی سایت شامل 4 فونت است که اساس برنامه نویسی یا کار با وردپرس می باشد.
 

دامنه

دامنه همان آدرسی است که در مرورگر خود برای ورود به یک وب سایت وارد می کنید، به عنوان مثال: https://see5.net/

در لوکیشن سنتی اگر فروشگاه داشته باشید حتما آدرسی شامل نام خیابان و پلاک را در اختیار مشتری قرار می دهید تا به فروشگاه برسد. در دنیای اینترنت هم همین‌طور است: وقتی تصمیم می‌گیرید یک سایت برای خود طراحی کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک آدرس ساده، به یاد ماندنی و منحصر به فرد داشته باشید که وقتی مشتری یا کاربر شما از آن در مرورگر بازدید می‌کند، آن را نشان می‌دهد. وارد نوار می شود. دامنه می تواند شامل نام تجاری، نام شخصی، نام شرکت و غیره باشد. همچنین پسوندهایی مانند ir, .com, .net.

شما می توانید سالانه یا هر 5 سال یکبار دامنه مربوطه را برای سایت خود از شرکت های معتبری مانند ایرنیک (برای دامنه های ir) خریداری کنید.

C5 گزینه ای را برای مبتدیان در نظر گرفته است که دامنه ir رایگان دریافت کنند و هر نوع وب سایتی اعم از طراحی سایت خبری، طراحی سایت مسافرتی و غیره ایجاد کنند. آموزش صفرتا صد سئو

میزبان

اگر می خواهید یک تجارت فیزیکی داشته باشید، اولین قدم این است که یک مغازه اجاره کنید تا ابزار و تجهیزات تجاری را در خود جای دهد. در فضای اینترنت به فضای هاست اجاره ای که توسط برخی شرکت ها فروخته می شود هاست گفته می شود. دامنه فقط یک آدرس اختصاصی برای شماست، اما نمی توانید از یک نام خالی برای نمایش اطلاعات سایت استفاده کنید. پس برای قرار دادن مطالب و اطلاعات سایت نیاز به خرید فضا یا حافظه مجازی دارید. هاست یا میزبانی وب (میزبان) بخشی از یک سرور بزرگتر است که با مبلغ ثابت در اختیار شما قرار می گیرد. این سرور همیشه به صورت 24 ساعته به اینترنت متصل است و سایت شما را به مخاطبان نمایش می دهد. این هاست برای شما هزینه ای ماهانه یا سالانه خواهد داشت که بر اساس میزان فضا و کیفیت آن محاسبه می شود. هرچه فضای بیشتری در ذهن داشته باشید، هزینه بیشتری خواهید پرداخت. به عنوان مثال در برخی از فروشگاه های اینترنتی با حجم بالایی از محصولات نیاز به خرید حجم زیادی هاست است که این امر بر هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی تاثیر می گذارد. .

قالب

ما از نمونه ای که به مغازه ها و مشاغل سنتی می دهیم پیروی می کنیم. پس از انتخاب نام فروشگاه (دامنه) و مکان فروشگاه (میزبان)، وقت آن است که دکور مغازه را انتخاب کنید و به سلیقه خود نگاه کنید. دکوراسیون مغازه اولین چیزی است که نظر مشتری را به خود جلب می کند. پس باید شیک و به روز باشد! قالب وب سایت دکوراسیون مغازه یا کسب و کار شماست.

قالب یا جلد طرحی است که مخاطب شما می بیند و با آن ارتباط برقرار می کند. قالب ایده آل باید فرمتی باشد که جذابیت بصری و سهولت استفاده را به مخاطب ارائه دهد. دو روش برای انتخاب طراحی یا قالب وب سایت وجود دارد.

استفاده از طرح های آماده

این قالب ها معمولا هزینه بسیار کمی برای شما خواهند داشت و در قالب ها و تم های مختلف توسط شرکت هایی که قالب ها و افزونه ها را می فروشند ارائه می شوند. با جستجو در وب، می توانید هزاران قالب مناسب برای سایت و کسب و کار خود بیابید. هر یک از این قالب ها را می توان به دلخواه شخصی سازی کرد و از امکانات آن بهره برد.

یک مدل سفارشی بنویسید

برای طراحی قالب سایت نیاز به دانش برنامه نویسی و آشنایی با html، javascript، css، php و ... دارید. زبان ها و با توجه به نیاز شما قالب ویژه ای برای شما طراحی خواهد شد. هزینه نوشتن قالب های سفارشی توسط برنامه نویسان بسیار بیشتر از استفاده از قالب های آماده است.

کنترل پنل برای سایت

بخش مهم هر وب سایتی سیستم مدیریت است. این سیستم به شما امکان ویرایش وب سایت و اصلاح ساختار آن را می دهد. اگر بخواهید یک سیستم اختصاصی برای مدیریت وب سایت کدگذاری شده خود ایجاد کنید، صدها میلیون هزینه خواهد داشت. از طرفی اگر ابزار مدیریت سایت و جمع آوری محتوای آن را ندارید، خرید دامنه، میزبانی وب سایت و راه اندازی وب سایت بی فایده است! اگر نمی خواهید از سیستم مدیریت محتوای اختصاصی استفاده کنید که لازم نیست، می توانید از سیستم مدیریت محتوای میزبانی شده مانند وردپرس استفاده کنید.

سیستم مدیریت محتوا

قبلاً اشاره کردیم که وردپرس Zhaket.com  یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا است که به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. برای استفاده از این نوع سیستم ها، باید هاست، دامنه و قالب را جداگانه خریداری کنید و از یک طراح وب بخواهید که وب سایت شما را ایجاد کند. سپس وارد پنل مدیریت وردپرس شوید و به راحتی سایت خود را ویرایش و مدیریت کنید.

توسعه دهنده وب سایت

یکی دیگر از راه های آسان برای ایجاد کنترل پنل سایت، استفاده از سایت ساز است. سایت ساز چیست؟ Site Builder یک نرم افزار وب است که راه اندازی وب سایت را برای شما آسان می کند. با استفاده از سازنده وب سایت C5Host، یک سیستم مدیریت، گزینه ها، پشتیبانی و موارد دیگر دریافت می کنید. طرح‌بندی‌های متعدد برای، بدون نیاز به دانش کدنویسی، همه در یک بسته. بنابراین، لازم نیست نگران این مشکلات باشید. خودشه

 



برچسب ها : ,
 
Blogtez